15 Май 2024сряда23:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Потребителските жалби - директно за Брюксел

/ брой: 24

автор:Дума

visibility 30

Всички жалби на потребители вече ще влизат в обща база данни, която отива директно в Еврокомисията в Брюксел. Комисията за защита на потребителите ще се включи в огромната информационна система. От институцията уточниха, че влизането в системата не е задължително, защото е "препоръка, не регламент", но страната ни е взела решение да участва.
В огромния масив от информация се вкарват всички жалби на потребители, като те са разделени по сектори. Всеки, който има достъп до системата, ще вижда ясно жалбите, както и кой се е оплакал. До момента данни са въвели Испания, Чехия, Белгия, Унгария, Италия, Полша, Литва и Малта.
Базата данни е необходима, за да се засили диалога между потребители и бизнес, за да се обърне внимание на проблемите. Тя трябва да е и индикатор за вътрешния пазар, за процесите в него, обясниха пред Дартс нюз от КЗП.
Според данни на Комисията за защита на потребителите българинът се жалва най-много от мобилните оператори. 14% от всичките 17 736 сигнали, постъпили в институцията, са от ужилени потребители на мобилни услуги. Най-често българите се оплакват от начислени суми по фактури за ползвани услуги. Следват проблемите при преносимостта на номера от мрежата на един оператор към друг, невъзможност за предсрочно прекратяване на сключени срочни договори заради некачествени услуги. Българи са подавали жалби и за некоректно сключени договори със съмнение за измама.
Нашенците са се оплаквали и от некачествени битови електроуреди, като това са 12% от жалбите, а 4% са за некачествени туристически услуги.
За декември 2012 и януари тази година има едва 26 жалби заради завишени цени на сметките за парното, но те са препратени към Министерството на икономиката, който е компетентен по този вид оплаквания.

Над 12% от българите нямат банкова сметка

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 89

Държавата взе още 200 млн. лв. заем

автор:Дума

visibility 477

/ брой: 89

Фирмите у нас все по-трудно получават парите си

автор:Дума

visibility 511

/ брой: 89

Хамас планирала база в Турция

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 89

Силяновска пак пропусна името на страната си

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 89

Макрон: ЕС да смени своя бизнес модел

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 89

Още година без мита и квоти за украинския внос

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 89

Знания и пошлост

автор:Деси Велева

visibility 558

/ брой: 89

Предизборни идиотщини

автор:Любо Кольовски

visibility 546

/ брой: 89

Институционално безхаберие

visibility 487

/ брой: 89

Време за преосмисляне

автор:Събина Петканска

visibility 524

/ брой: 89

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ