29 Ноември 2021понеделник02:26 ч.

Арх. Виолета Комитова

Повишават пътните такси за камионите

Ремонтът за 200 милиона на "Тракия" от Чирпан до Стара Загора бил без гаранционен срок

/ брой: 201

автор:Дума

visibility 68

МРРБ обмисля разширяване на обхвата на тол системата в страната и увеличение на таксите за автобуси и камиони. Засега увеличение на цените на винетките не се планира. Това заяви регионалният министър арх. Виолета Комитова пред БНТ. Тол системата обхваща малко под 3 хил. км. от пътната мрежа в страната, а още преди месеци от министерството обявиха, че тежкотоварните камиони, които рушат най-много пътищата, плащат най-малко.

Комитова коментира, че автобус, пътуващ между София и Бургас, плаща по 1 ст./км, т.е. цялата такса за изминатите 360 км. е 3,60 лв. Тя посочи, че тол системата не е достатъчно ефективна. Вместо приходи от 1,3 млрд. лв., които бяха заложени при проектирането й, тя носи годишно около 380 млн. лв. Около 75% от тези пари идват от винетките, които заплащат леките автомобили, а не от тежкотоварния трафик. Заради това желанието на ведомството е да събира двойно повече от досегашните приходи, като по-голяма част от парите да идват от автобуси и тежкотоварни превозни средства. Така ще има и повече пари за ремонт и поддръжка на пътища в страната.

МРРБ обмисля да реализира приходи и от претоварени камиони. По думите на Комитова от началото на годината в страната са влезли около 27 хил. такива камиона. Имало е възможност от тях да бъдат събрани около 50 млн. лв., но заради слаб контрол тези пари липсват.

"Почти всички пътни ремонти, които са на стойност 1,5 млрд. лв. годишно в нашата държава, минават под прикритие - като неосновни ремонти. Това означава, че милиард и половина даваме годишно за всички пътища, но когато те се повредят, няма фирма, която да носи гаранцията и няма отговорност да си поеме безплатно ремонта", каза Комитова. Примерът, който даде тя, е с ремонтираната тази година "вълнообразна" отсечка от магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора. "Тази отсечка на стойност 200 млн., които казвам, че нямаме възможност да ги платим в момента, тъй като те трябва да се определят в бюджет, през Народното събрание и така нататък. Тя ще трябва да се заплати един ден на всичките 10 фирми, които са работили в тази отсечка. Но тя е минала под параграф на някакъв текущ ремонт и поддръжка, поради което няма одобрен проект и няма разрешение за строеж, и няма Акт 16 за въвеждане в експлоатация", каза тя. Комитова обясни, че ще се платят от бюджета тези 200 млн. за ремонт, но ако възникнат повреди в следващите 5 или 10 г., ще се дадат нови милиони, за да се поправи отсечката. "Няма гаранция, защото минава под думата "поддръжка". Това е порочна практика, която се прави от години - тя е с цел уж по-бързо да се правят ремонтите, защото проектите до разрешение за строеж изискват време, но специално за Чирпан-Стара Загора имахме време да подготвим тези проекти", смята Комитова.

Според нея такива основни, тежки и скъпи ремонти трябва да се правят с технически проект, разрешение за строеж, с въвеждане в експлоатация и оттам нататък да тече гаранция. По думите ѝ тази практика за милиард и половина годишно поглъща много пари и създава продукт, в който няма никакво качество. Колкото до конкретната отсечка от "Тракия" между Чирпан и Стара Загора тя посочи, че е изпълнена много хубаво и похвали фирма "Автомагистрали - Черно море".

Коментар - в статията на Мая Йовановска "Разчистване на обора".

 

Радев свиква парламента на 3 декември

автор:Дума

visibility 5

БСП иска нормални отношения на България с Русия

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 229

Минималната пенсия става 420 лева

автор:Аида Ованес

visibility 383

/ брой: 229

Трупат се още сигнали за свалянето на Гешев

автор:Дума

visibility 352

/ брой: 229

Топлофикациите искат 50% по-скъпо парно

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 229

Бюджет 2022 готов най-късно до края на януари

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 229

Над 60% от стопанствата са изчезнали за 10 години

автор:Дума

visibility 265

/ брой: 229

Данъчните връщат до 1350 лв. за три деца

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 229

Новият КОВИД-вариант вече е в Европа

автор:Дума

visibility 289

/ брой: 229

Байдън против нови санкции срещу "Северен поток 2"

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 229

Ердоган търси виновни за кризата

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 229

САЩ с натиск към Иран

автор:Дума

visibility 256

/ брой: 229

Дотук добре

автор:Таня Джаджева

visibility 276

/ брой: 229

Постигнахме съгласие за енергетика в полза на хората

автор:Нора Стоичкова

visibility 393

/ брой: 229

КОВИД-19 превзе и болничните

автор:Аида Паникян

visibility 305

/ брой: 229

Предизборният пиар - война без правила

автор:Юлия Кулинска

visibility 515

/ брой: 229

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ