28 Септември 2022сряда05:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес преди обяд ще бъде предимно слънчево. След обяд ще има временни увеличения на облачността, но само на отделни места в западната половина от страната ще превали. Вятърът ще остане от запад-югозапад, слаб до умерен. Максималните температури ще бъдат между 23° и 28°, в София около 24°. Днес преди обяд ще бъде предимно слънчево. След обяд ще има временни увеличения на облачността, но само на отделни места в западната половина от страната ще превали. Вятърът ще остане от запад-югозапад, слаб до умерен. Максималните температури ще бъдат между 23° и 28°, в София около 24°.

Промяна? Пак срещу нас

/ брой: 204

автор:Мая Йовановска

visibility 1170

Поредни промени, ефектът от които ще се стовари основно върху гърба на всички ни, се канят да въведат управляващите. Обявената цел на тези промени е "да се гарантира сигурността и живота на пътниците" заради "безпредметното надпреварване по шосетата на България на различни автобусни фирми" и да се "върже разписанието на влаковете с това на автобусите". Това щяло да стане с изменения в закона за автомобилните превози. От новата идея обаче жестоко ще "пострадат" например директните автобуси от големите градове като София и Пловдив до малките курортни места като Несебър, Албена или Банско. Пъътуването до тях ще става единствено със смяна на поне два транспорта. Безумие!
Не е лесно да се разбере каква е "играта",  дали за пореден път става дума за недомислица, или някой задкулисно ще се облагодетелства от промяната. Със сигурност това ще усложни битието на всички българи. Всъщност цялата практика по това кой, откъде и докъде ще може да превозва пътници, ще се централизира. Законопроектът, който вече бил в парламентарната комисия по транспорт, казва, че превозите за линиите по утвърдената републиканска транспортна схема ще се дават с конкурс, възложен от министъра, а не както е сега - линиите да се правят по предложение на общините и после да се одобряват от транспортното ведомство.
Защо държавата се опитва да се намеси по един абсолютно непазарен начин на пазара на превозите? Какво иска да "регулира" или да "уреди"? Смятат ли управляващите, че могат да прекратят конкуренцията на транспортните фирми? Що не успя тогава да спре например надпреварата на маршрутните таксита в София, които, апропо, дори отливът на пътници към метрото не обузда и те продължават да карат изключително рисково? Ако целта е да се напълнят празните влакове, това няма как да се случи, защото железопътният траспорт, който по-принцип е най-сигурният в света, у нас е с ниско качество - влаковете са бавни, мръсни, а цените на билетите са неконкурентни спрямо тези на автомобилния транспорт. Лошото е, че ако трябва да се прекачват пътниците от влака в Бургас на автобус до Китен, това не само ще им създаде неудобство и ще им загуби повече време, но ще им струва по-скъпо. Ако това е пазарно решение, здраве му кажи!
А дали е ясно на управляващите, че от това закъсалата ни икономика само ще загуби. В условията на криза тази година май само туризмът ще отчете някакъв ръст и ще изкара не малък дял от БВП. Дали ще е в полза на туризма една подобна мярка? Няма да е. А пътуването ни по пътищата няма да стане по-сигурно, напротив - ще е по-неудобно и по-скъпо. Защо тази държава все работи срещу хората си?

Банки отново вдигат таксите

автор:Дума

visibility 211

/ брой: 187

Еврото и лирата рекордно евтини спрямо долара

автор:Дума

visibility 184

/ брой: 187

Внасяме все повече картофи

автор:Дума

visibility 168

/ брой: 187

Опасно лошо време в Гърция заради циклона Богдан

автор:Дума

visibility 163

Крайната десница печели в Италия

автор:Дума

visibility 198

/ брой: 187

България ще приеме до 150 мигранти от Кипър

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 187

Предупреждения на САЩ към Русия

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 187

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ