Ремонтът на "Тракия" при Чирпан започва чак през септември
/ брой: 131
Ремонтът на магистрала "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора, в който има ограничение на скоростта от 90 км/ч заради пропадания, неравности и коловози, се очаква да започне в средата на септември. Близо 50-километровият участък ще бъде ремонтиран на етапи срещу 60 млн. лв. от държавната компания "Автомагистрали" по договора за пътно поддържане. Това съобщи Георги Терзийски, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пред БНТ. Той не уточни колко дълго ще продължат ремонтните дейности по участъка, който доби публичност като "бавния" заради намалената от години скорост за движение. Магистралната отсечка с дължина 48 км беше пусната в експлоатация през 2007 г. Ремонтните работи ще се извършват поетапно и ще започнат от платното за Бургас, уточни Терзийски. Те тръгват след като на 1 юли приключиха започналите през 2012 г. ремонти на всички виадукти по магистрала "Тракия". Стартът е наесен, за да не се затруднява летният трафик към южното Черноморие, стана ясно от обясненията на пътния шеф. По същата причина с временна организация на движението в неделя е пуснато движението по обхода на Поморие, което улеснява пътуващите по направлението Бургас-Слънчев бряг.
През летния сезон обаче ще продължат ремонтните дейности на съоръженията по магистрала "Хемус", които са абсолютно наложителни, каза Георги Терзийски. Те също се правят от "Автомагистрали" по договора за поддръжка, като постоянно поскъпват, а приключването им не се очертава да е скоро. В тръбата за София на тунел "Витиня" постоянно има конструктивни изненади, което наложи препроектиране, съответно осигуряването на по-сериозни средства, и това забави ремонта, обясни Терзийски. Той посочи, че досега похарчени за дейностите по тунел "Витиня" са около 40 млн. лв., без да уточни с колко е поскъпнало строителството. Ремонтът на тунел "Витиня" започна през 2016 г., а в началото на тази година от пътната агенцията съобщиха, че цената на дейностите ще е около 72 млн. лв. Почти толкова струва изграждането на нов тунел.