14 Юли 2025понеделник15:36 ч.

Режисьорски дебют на Дмитрий Дюжев

/ брой: 103

автор:Дума

visibility 1360

На сцената на московския Губернски театър, ръководен от известния актьор Сергей Безруков, друг също толкова популярен и обичан актьор - Дмитрий Дюжев, прави своя дебют в режисурата с пиесата на Александър Гелман "Пейка". Пиесата, написана преди повече от 30 години, е едно от най-поставяните и играни произведения на прочутия драматург. Неговата "Пейка" продължава да привлича театрали и зрители с изкусната игра на истина и лъжа, на любов и омраза, на желано и реално възможно, а също и със своеобразната задушевност във взаимоотношенията между героите.
Дмитрий Дюжев признава, че отдавна е мечтаел да постави тази пиеса на Гелман и точно затова я избира за режисьорския си дебют в театъра. Историята за това как една привечер в парка се срещат Той и Тя, по думите на критиката, режисьорът разглежда от гледна точка на психоанализата на взаимоотношенията между двама души с несъстоял се живот, загубен и объркан в търсенето на лично щастие. Дума след дума, фраза след фраза на сцената се разгръща истински психологически трилър, в който се смесват истина и лъжа, въображаемо и реално. Всъщност мъжът и жената, случайно срещнали се в парка на една пейка, за една вечер изживяват цял един живот. Пейката става свидетел на техните надежди и разочарования, на избухванията на страст и отчаяние. Постепенно героите достигат не само до взаимното разбиране, но и до разбирането на самите себе си.
Критиците отбелязват, че опитът на Дмитрий Дюжев в киното като актьор и като режисьор оказва влияние върху визуалното изграждане на спектакъла, в който са ангажирани актьорите Антон Хабаров в ролята на Мъжа и Валерия Ланская, Елена Хабарова и Вера Шпак, редуващи се в ролята на Жената. По думите на критиката особено впечатление прави кулминационната сцена на представлението, когато като пречистваща стихия върху актьорите се излива проливен дъжд. Сценографията, съставна част от която е истинска пръст, е дело на Марсел Калмагамбетов, а пластическото решение на спектакъла е поставено от известния хореограф Алберт Албертс.

Антон Хабаров и Валерия Ланская в сцена от спектакъла

Дмитрий Дюжев

Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 309

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 331

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 310

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 292

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 324

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 320

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 335

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 285

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 281

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 335

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ