12 Юли 2025събота14:30 ч.

Русия пусна в серия подводниците тип "Лада"

Засега проектът 677 за конвенционални субмарини не е получил анаеробна двигателна установка

/ брой: 187

автор:Георги Георгиев

visibility 2960

Първата серийна дизел-електрическа подводница по проект 677 (с кодово име "Лада") наречена "Кронщат", беше спусната на вода на 20 септември в Адмиралтейските корабостроителници в Санкт Петербург. "Кронщат" трябва да бъде предадена на руския флот през 2019 г. Тя бе предшествана от опитната подводницата от същия тип "Санкт Петербург", която бе заложена за строителство през декември 1997 г. и предадена в опитна експлоатация на Северния флот през 2010 г., но показа съществени недостатъци, което задържа значително началото на серийното производство на субмарините от проект 677. Сега, след спускането на вода на "Кронщат" "Санкт Петербург", ще бъде върната в завода за модернизация до нивото на първата серийна подводница, съобщава warpost.ru.
"Кронщат" е била заложена за строителство още през 2005 г., но след четири години строителството й е било прекратено и е било възобновено чак през 2013 г. Подводницата все пак няма да има въздухонезависима (анаеробна) двигателна установка, която да й позволява да стои под вода без изплаване до 20 дни, каквато изначално се предвиждаше за проект 677. Въпреки това "Кронщат" разполага с ново поколение двигатели, хидроакустично и радиоелектронно въоръжение, а също и крилати ракети "Калибър", които да изстрелва от шестте си 533-мм торпедни апарата в носовата част. Освен това тя е още по-тиха от предшествениците си, заради високотехнологичното специално покритие на корпуса, което намалява звуковия й фон. Новият хидроакустичен комплекс се нарича "Иртиш" и той разполага с гъвкава буксируема антена.
Втората подводницата от серията и третата по проект 677 "Великие Луки" трябва да бъде готова до 2021 г.
Неатомните подводниците тип "Лада" са четвърто поколение. Те са предназначени за борба с други подводници и надводни кораби, обстрелване на наземни обекти с крилати ракети, поставяне на минни заграждения. Отличават се с ниско ниво на шума дори в сравнение с предходния проект 636, който е наричан "Черна дупка",заради тихия си ход под водата. Водоизместване на подводниците тип "Лада" е 1765 т, дължината на корпуса 66,8 м, ширината 7,1 м. Подводната скорост достига до 21 възела, максималната дълбочина на потапяне 300 м, автономността - 45 денонощия. Екипажът е от 36 души, за боезапасът е 18 торпеда, крилати ракети или мини.
През 2008 г. имаше планове руският флот да закупи до 20 подводници от този проект, които обаче не се сбъднаха заради проблемите със "Санкт Петербург". През юни м.г. зам.-командващият на руският ВМФ по въоръжението вицеадмирал Виктор Бурсук е заявил пред изданието "ФлотПром", че проектът 677 ще стане базов за разработването на подводница с въздухонезависима двигателна установка, която сега се разработва от конструкторското бюро "Рубин".

 

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 3173

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 1734

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 2213

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 2889

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 1722

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 1777

/ брой: 126

Накратко

автор:Дума

visibility 2810

/ брой: 126

Тупик

visibility 2695

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 2367

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 3278

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 2989

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ