29 Април 2024понеделник19:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Руски електрокар - Bravo eGo ще пробва пробив в Европа

/ брой: 176

автор:Дума

visibility 799

Астраханската компания Bravo Motors, участник в руския клъстер за енергоефективни технологии на фонда „Сколково“, има намерение към началото на следващата година да стартира серийното производство на електрическата триколка-трансформър (трайк) Bravo eGo (произнася се като „его“ - чист намек за характера на новото екологично мепесе като персонално превозно средство). Компанията смята да реализира в големите руски градове, както и в Европа, по сто-двеста трайка месечно. Цената на първите екземпляри няма да е малка – около 713 000 рубли (29 230 лева), но по-нататък, с повишаване темпа на производство, смята, че цената може да бъде намалена до 499 000 рубли (18 400 лева), а може и по-надолу. Тук трябва да отбележим, че доработеният в руската фирма „Дамер“ миниатюрен китайски електромобил E-Car не успя да намери почитатели на руския пазар дори и за цената си от 450 000 рубли, което наложи временното спиране на продажбите му.
Предсерийният образец на необичайния транспортен апарат беше показан преди броени дни в Екатеринбург на изложбата „Иннопром-2014“ и спечели на шефа на компанията Bravo Motors Константин Артемиев медала „Приз на зрителските симпатии“ и грамота в рамките на конкурса „Иннопромер“. Далеч по-важно е обаче, че експозицията на фирмата привлече вниманието на публиката и регистрира първите 14 предварителни поръчки, потвърждаващи интереса на публиката към сгъващата се електрическа триколка.
Корпусът на трицикъла eGo е построен от армирана стъклопластмаса, карбон и поликарбонат. Предните колела са оборудвани с електромотори, всеки от които с мощност по три киловата. Те задвижват машината и отговарят за спирането й, работейки в този случай като генератори. На задното колело е монтирана хидравлична спирачка, нужна за случаите на екстрено спиране.
Доста любопитно е управлението на машината, осигурявано чрез специално разработен за eGo джойстик. Всъщност апаратът се позиционира и като играчка за пораснали деца на колела. На разположение е мултимедийна система със сензорен екран, камера за гледане назад, навигация и интернет-свързване. Предполага се, че eGo ще държи постоянна връзка между собственика си и други собственици на същите трайкове. Ако някой от тях е наблизо, водачът може да натисне бутон „да се сприятелим“ на екрана и двете машини ще обменят данните на собствениците си в социалната мрежа eGo.
Как трицикълът на Bravo Motors може да се трансформира, можем да разберем по примера на миналогодишния експериментален образец, наречен e-Trike. Дължината на апарата в разгънат вид е 2,6 м, в сгънат 1,65 м, ширината е 1,2 м. Височината, в зависимост от двете положения, е от 1,4 до 1,75 м. Трансформацията става за около пет секунди, а пълната маса на количката с водача е 440 кг. Умеещият да се изправя на „пръсти“ електрокар е подчинен на идеята за добро пътно поведение на шосето, за лесни маневри в стеснените градски условия и за далеч по-просто и лесно паркиране на доста по-малко пространство.
Вътре в eGo е монтирана автомобилна седалка с шест регулируеми и предпазни колани, както и три предпазни въздушни възглавници. Зад нея има по-малка седалка мотоциклетен тип за пътника или пък за закрепване на детска седалка. Това е може би причината и за повишения интерес към машината от страна на по-прекрасния пол по време на изложбата.
В разгънат вид апаратът развива максимална скорост от 90 км/ч, в сгънат 10 км/ч, което се смята за безопасната граница при паркиране и движение в пешеходните зони. В този бавен режим на движение триколката може да се управлява дистанционно с помощта на смартфон, за да се паркира по-удачно и умело и в най-тясното възможно място за паркиране.
Токът за задвижването на машината се предоставя от литиево-железо-фосфатен акумулатор, осигуряващ пробег с едно зареждане от 70 до 140 км в зависимост от модификацията. От бърза зарядна станция акумулаторът се зарежда за само 20 минути, а от нормалната битова мрежа 220 волта за 4 часа.
Bravo Motors засега не уточнява къде ще се прави екологичното градско мепесе eGo в Русия. Това може да става в мощностите на партньора на компанията ООО „Каспийский ЭлектроТранспорт“, заедно с който в момента хората на Bravo Motors произвеждат голф-колички. Астраханците намекват, че монтажното производство на машините за Европа, която е основният пазар според бизнес-плана на Артемиев, може да бъде организирано някъде в Стария свят, но от руски машинокомплекти.
Bravo Motors се надява да успее и с помощта на известния в маркетинга „уау-ефект“ (налагане на пазарен продукт чрез учудване от вида му или начина на използването му) и нарича разработката си „първи бимодален електромобил-трансформър, който позволява движение по автомобилни пътища и при необходимост излизане от пределите им, заобикаляйки задръстванията и осигурявайки лесно паркиране на ограничени места“.
Още създателите на машината смятат, че eGo е някакво междинно звено между едноосната жироскопна елколичка Segway и обикновения автомобил. Не съм много сигурен дали е точно така, може би астраханците леко лукавят. Защото тази идея е изпробвана неведнъж в индустрията, в това число и с трансформация като „персонална капсула“ именно за сметка на автоматичното прибиране на задните колела към предните и скъсяване на междуосието. Истината е, че никой още не е успял да достигне етапа на серийното производство с такава идея, и ако руснаците успеят, ще имат шанса да са първите в света в тази посока.
 

4-часова спасителна акция в Пирин

автор:Дума

visibility 56

С Велики понеделник започва Страстната седмица

автор:Дума

visibility 90

БСП ще отбележи 1 май – Ден на труда

автор:Дума

visibility 95

БСП успя да запази работните места в мините

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 81

"Боташ" не иска прекратяване на споразумението с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 81

Новите двуетажни влакове пристигат през 2026 г.

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 81

Fitch очаква политическата криза пак да отложи еврото

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 81

Хиляди испанци подкрепиха Санчес

автор:Дума

visibility 211

/ брой: 81

Нелегални мигранти с менте лични карти

автор:Дума

visibility 234

/ брой: 81

САЩ и Китай трябва да са партньори

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 81

Накратко

автор:Дума

visibility 190

/ брой: 81

Загинал на работа

автор:Аида Паникян

visibility 224

/ брой: 81

Маските паднаха

visibility 218

/ брой: 81

Украйна – камикадзе на САЩ

автор:Юри Михалков

visibility 210

/ брой: 81

БСП е алтернатива за развитието на България

автор:Дума

visibility 230

/ брой: 81

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ