12 Май 2021сряда11:54 ч.

Медии

С единна стратегия ще информират за европрограмите

88 специалисти работят в 28-те комуникационни центъра в страната

/ брой: 214

автор:Веселка Венкова

visibility 2172

Широката общественост, реалните и потенциални бенефициенти, ангажираната с управлението на фондовете на ЕС администрация и разпространителите на информация са обхванати в единна Национална комуникационна стратегия за следващия програмен период 2014-2020 г. Занапред управляващите органи на оперативните програми няма да разработват собствени стратегии, както беше досега, обяви на обучителен семинар за представители на медиите Мария Димитрова, директор на дирекция "Информация и системи за управление на средствата от ЕС" в МС.
Всеки управляващ орган обаче трябва да заяви по колко хора ще задели за НКС, защото през 2014-2020 г. ще е задължителна национална информационна мрежа, посочи Димитрова. Експертката увери, че ще се запазят 28-те информационни центрове, които работят с 88 специалисти, съвместяващи разнообразни функции.
Бюджетът на комуникационната стратегия не е готов още, защото сумите за различните дейности ще зависят от това дали става дума за събития, реклама, социологически проучвания, както и какво ще покаже демоскопското допитване по въпроса кой канал се използва най-много, обясни Мария Димитрова. Максимум 1,5% от бюджета на една оперативна програма ще бъдат насочени за комуникации, е договорката с Брюксел.
Националната комуникационна стратегия очертава рамките, в които ще се планират и изпълняват мерките по информация и публичност на европейските програми. В документа се планират и дейности за популяризиране на програмите. Срокът за мнения и препоръки по нея е бил удължен до 15 септември. Една от дейностите за новия програмен период е избор и използване на нови общо лого и слоган за всички европейски програми, конкурсът за които е удължен до 1 октомври, а резултатите ще бъдат обявени на 1 ноември. 
В средата на октомври ще бъдат обявени резултатите на своеобразното проучване "Какво знаете за еврофондовете?" Попитани по този начин, гражданите не се сещат дори, че метрото в София и магистрала "Тракия" се строят с пари по ОП "Транспорт", да не говорим за реновираните училища, детски градини, здравни заведения и пр., каза Димитрова.
В полза на бенефициентите заедно с НКС е разработен единен наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и речник на термините, използвани в стратегията за популяризиране на Споразумението за партньорство на ЕС и България.
На семинара беше отчетено, че  най-силното информационно средство за европейските оперативни програми са телевизиите, следвани от печатните и онлайн медии. Обсъжда се предложение към медийните канали да бъдат включени и социалните мрежи и блоговете.

Заложиха 20 млрд. лв. нов дълг

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 89

Масово убийство в руско училище

автор:Дума

visibility 192

/ брой: 89

Извънреден форум на ЕС за Западните Балкани

автор:Дума

visibility 188

/ брой: 89

Унгария наложи вето на ЕС за Китай

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 89

Кратки новини

автор:Дума

visibility 171

/ брой: 89

Пак ще "пляскаме" Русия

автор:Велиана Христова

visibility 321

/ брой: 89

Култура в локдаун

автор:Лозан Такев

visibility 215

/ брой: 89

Защо сме в изолация

автор:Юри Михалков

visibility 254

/ брой: 89

Ново Време

автор:Дума

visibility 184

/ брой: 89

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ