04 Март 2024понеделник03:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

С изпити срещу незнанието

/ брой: 235

автор:Деси Велева

visibility 3933

МОН ще бори незнанието с нови изпити.
Не с промяна на модела, задушаващ учители, ученици и родители, които асоциират българското училище с място за губене на време.
Не с мотивиране на учениците, за да разберат, че знанието е ценност и за усвояването му са нужни усилия, а не фуния за наливане на ненужни факти.
Не и с освобождаване на заетите в системата от несвойствени административни задължения, за да се съсредоточат върху преподаването.
А с поредно препитване. "Блестящата" идея представи сам, директно и чистосърдечно министърът на образованието Галин Цоков. Изобщо не се опита да шикалкави или дипломатично, полутайно да хързулне новото изпитване между други високопарни приказки за готвени иновативни промени.
Изпитът не може да е самоцел и човек от системата трябва добре да го знае. Нито пък оценката трябва да е мишената на учениците.  Какво точно очаква всъщност министърът да промени с така нареченото ново национално входно ниво в ІХ клас? Освен да създаде още работа на паралелното частно образование, чиито представители в момента потриват доволно ръце, защото им се открива ново поле за действие? Или просто симулира дейност, докато не падне правителството му, за да се намира на работа?
Министър Цоков се възползва от медийно внимание и пусна втора бомба. Цялата ала-бала около изпитването и подготовката на деветокласниците, всъщност се оказа мотивирана от лошите резултати, които те показват на едно международно изследване. PISA мери четивната грамотност и оценките на българчетата падат на всяко следващо издание. Сега МОН се съсредоточава върху дълбокоумната идея да подготвя допълнително тъкмо тези ученици, които ще участват в следващото изследване, а не всички! Излиза, че ще се учи пак само заради изпита, а и да не се посрамваме пред света.
Кой ще лъже министърът? Света ли, себе си ли, нас ли?

Цените на горивата може да тръгнат зловещо нагоре

автор:Дума

visibility 865

/ брой: 42

Банките са надули таксите с 30% за година

автор:Дума

visibility 764

/ брой: 42

Външният дълг стигна близо 48% от БВП

автор:Дума

visibility 682

/ брой: 42

Хотелиерите очакват ръст на бизнеса с 15 %

автор:Дума

visibility 620

/ брой: 42

България е една от най-свободните страни

автор:Дума

visibility 857

/ брой: 42

Ситуацията в Украйна остава трудна

автор:Дума

visibility 875

/ брой: 42

БРИКС се отказва от долара

автор:Дума

visibility 768

/ брой: 42

Путин: Западът лъже, че Русия ще нападне

автор:Дума

visibility 748

/ брой: 42

3 март 1878

visibility 822

/ брой: 42

Най-красивият спомен на нацията

автор:Стефан Продев

visibility 887

/ брой: 42

Трети март е роден отпреди да се случи

автор:Дума

visibility 748

/ брой: 42

Кой размени Македония срещу Кипър?

автор:Никола Филипов

visibility 828

/ брой: 42

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ