С над сто милиона лева намалели задълженията на БДЖ
Откриха ремонтираната жп отсечка Михайлово-Калояновец, с рехабилитация на пътя Пловдив-Бургас до морето ще се стига с половин час по-бързо
/ брой: 89
БДЖ е в тежко състояние. Най-важното обаче, е да разсрочим дълга, в момента вървят преговори с кредиторите. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов пред журналисти вчера. Той подчерта, че БДЖ има проблем само с един от кредиторите. На всичките са предложени 8 варианта за разсрочване. Министърът каза още, че досега са разплатени 11% от дълга на БДЖ. Задълженията са съкратени със 100 млн. лева, а до Нова година ще ги намалим с още 50 млн. лева, уточни Папазов.
Данаил Папазов и генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) инж. Милчо Ламбрев официално откриха вчера рехабилитираната жп отсечка Михайлово-Калояновец. Това стана на церемония на гара Михайлово. Рехабилитацията ще позволи влаковете да се движат в отсечката с до 160 км/час. Ремонтът е на стойност над 35,5 млн. лв. с ДДС и е част от проекта за рехабилитация на линията Пловдив-Бургас. Със завършването на ремонта и на другите две отсечки от жп пътя Пловдив-Бургас до края на годината до морето ще се стига с влак с 30 мин. по-бързо, каза министър Папазов. "Вече понятието близо и далеч не се измерва в километри, а във време", заяви инж. Ламбрев. Той съобщи още, че досега са рехабилитирани около 6-7% от железния път на страната, като до края на новия програмен период този дял се очаква да стане 20-25%.
По време на откриването министър Папазов обеща, че пътят до гарата на Михайлово, който е с много дупки, ще бъде ремонтиран. Той даже се пошегува, че по него сега може да се мине само с БТР.
Обектът Михайлово-Калояновец, който бе пуснат вчера, обхваща 10,699 км двойна, електрифицирана жп линия. Обхватът на дейностите включва подновяване на релси, траверси и баластова призма. Настилките и на двата прелеза са заменени с нови от еластичен тип, ремонтирани са пътните проходи, както и прелезните настилки на съседните коловози в гара Калояновец. Извършен е външен и вътрешен ремонт на приемните здания на гарите. Пероните за пътниците са ремонтирани с изцяло подновени настилки. Изградени са нови тротоарни настилки около гарите Михайлово и Калояновец, както и рампи за хора с намалена подвижност. Контактната мрежа по жп отсечката е изцяло обновена.
Железопътната линия Пловдив-Бургас е с разгърната дължина 292 км и е част от железопътното трасе Драгоман-София-Пловдив-Бургас, което е основна артерия за товарни превози на територията на България. Проектът за рехабилитация на железопътната инфраструктура в участъци по линията Пловдив-Бургас се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма "Транспорт".
На въпрос на журналисти във връзка с последния инцидент, при който дерайлира товарен влак край Пловдив, инж. Милчо Ламбрев каза, че разследването на експертите все още не е приключило. Въпреки това той съобщи, че най-вероятно първият дерайлирал вагон е имал технически проблем.