16 Април 2024вторник11:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Saab 9-5 2011-а - старт на нова ера?

/ брой: 200

автор:Дума

visibility 2058

Преди няколко години, току-що произведеният в чин вицепрезидент по дизайна на General Motors Ед Уелбърн отговори на въпрос, как смята да държи всяка от тогавашните осем марки на автогиганта различна от другите и в същото време модерна за пазара, че всяка от тях ще има "модел-икона", който ще дефинира дизайнерския вид на съответната марка. Сред тези марки беше и наскоро продадената на доста екзотичния датски автопризводител на суперавтомобили Spyker Saab и за Уелбърн колата-"икона" за старата шведска марка беше старият ексцентричен модел Saab 900. Представеният през 1978-а и правен до 1993-а година модел, наистина донякъде изпълняваше ролята на гербова марка за компанията, която заедно с американската си майка сериозно закъса през последната световна финансова криза.
Новите собственици, които за малко не се разминаха с покупката заради връзките си с известен руски олигарх, имат трудната задача да модернизират гамата си така, че да изглежда привлекателна днес, пък и по-нататък. Точно това е призван да направи моделът Saab 9-5, но дали ше успее да даде старт на нова ера е доста труден въпрос.
През 2006-а Saab показа концептуален модел, спечелил много награди за дизайн, наречен Aero-X, който определено носеше ново дизайнерско послание на марката. Той послужи като основа за създаването на първия сериен автомобил на марката от ерата след американското владичество. Естествено, колата беше развита още тогава и ползваше същата глобална платформа, залегнала в много успешния модел на другата европейска фирма на GM - Opel Insignia, както и на американските "братовчеди" Chevy Malibu, Buick LaCross и Regal.
Saab 9-5 впечатлява с дълбоката радиаторна решетка и голямото лого на марката в центъра. Линиите му са чисти, без остри ръбове, външните му пропорции напомнят тези на класиката 900. Черните колонки на покрива дават впечатление, че отстрани колата има цели стъкла. Спадащата леко назад линия на покрива преминава деликатно в задните комбинирани светлини, а видимата аеродинамичност на каросерията се доказва и на практика с много добрия коефициент на въздушно съпротивление от 0.28.
Във вътрешноста, типично за марката, откриваме широко и тихо пространство със спокойни линии, генетично свързани с типичния скандинавски дизайн, мястото за пътниците е доста увеличено спрямо предходния модел, интериорните материали, тяхното качество и изпълнение дават чуство за много класен автомобил.
Централната конзола е широка и елегантно преминава в приборното табло с дълбоко разположените прибори, напомнящи по формата си за авиационния произход на марката. Подсветката им е в типичното за Saab зелено. Между предните седалки, зад лоста на предавките, където традиционно е разположен ключът на запалването при Saab, сега е разположен старт-стоп бутон.
За ушите на пътниците и тяхната информираност се грижат долби-съраунд-система Harman/Kardon и GPS навигация с осеминчов, тъч-скрин екран, а колата има 10 гигабайтов хард диск, който трудно може да бъде напълнен с музика докрай. За задните пътници са предвидени индивидуални контроли за говорителите и климатика, както и падащи екрани на DVD видео-системата.
Saab е сред пионерите в използването на турбомотори от 30 години насам и използването на двигател с принудително пълнене за Saab 9-5 модел 2011-а не изненадва. Моторите са алуминиеви, турбо, с междинно охлаждане - бензинови - четирицилиндров с директно впръскване/1998 куб.см, 220 к.с./ и V6-цилиндров /2792 куб.см, 300 к.с./ с портов инжекцион, както и 2 л турбодизел с мощност 160 к.с. Малко по-късно в двигателната гама ще видим още два мотора - 1,6 л бензин с мощност 180 к.с. и 2 л биогоривен за микс Е85.
За всеки от двигателите е предвидено собствено окачване, като е възможен негов спортен вариант. Окачването е адаптивно с възможност за промяна от страна на водача, четирите колела са с функция за завиване в зависимост от скоростта на движение, система, която улеснява и паркирането заедно с динамичния пъркинг-асистент, диференциалът е с електронна блокировка за улесняване движението при по-тежки пътни условия, на разположение е и опция за задвижване на четирите колела, която е стандартна за модела с шестцилиндров двигател. Сред другите адаптивни системи на колата са осветителната, круз-контролът и тризоналният автоматичен климатик.
Електронната система DriveSense управлява твърдостта на окачването и кормилната уредба, точките за смяна на предавките, реакцията на педала на газта, както и разпределението на въртящия момент между двете оси в три режима на движение - комфорт, спорт и интелигент. Колата вече се прави в завода на марката в Тролхетен, Швеция, а през следващата година ще видим и вариант комби.

"Лас Вегас" край Равно поле се провали

автор:Дума

visibility 841

/ брой: 71

200 лв. разлика в офертите за новите 35 влака

автор:Дума

visibility 770

/ брой: 71

Еврото в България пак може да се отложи

автор:Дума

visibility 788

/ брой: 71

За пръв път Иран атакува пряко Израел

автор:Дума

visibility 826

/ брой: 71

Призоваваме за мир

автор:Дума

visibility 790

/ брой: 71

САЩ да стоят настрана, призова Техеран

автор:Дума

visibility 718

/ брой: 71

Вашингтон твърдо зад Тел Авив

автор:Дума

visibility 760

/ брой: 71

Заедно

автор:Юлия Кулинска

visibility 878

/ брой: 71

Що за демокрация?!

автор:

visibility 842

/ брой: 71

Обратен ефект

visibility 814

/ брой: 71

Избори и образование

visibility 808

/ брой: 71

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ