26 Април 2024петък10:13 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Съмнителен ефект

/ брой: 54

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1125

В АПИ вчера бяха отворени офертите за изграждане на интелигентна система на магистрала "Тракия". На нея трябва да бъдат монтирани 40 табла, чрез които  шофьорите в реално време ще се информират за случващото се на пътя, ще бъдат уведомявани за пътната обстановка, за въведените ограничения и алтернативните маршрути. Ще има и други екстри , на които българският шофьор изобщо не е свикнал. Например ще бъдат монтирани и сензори за претегляне на автомобилите в движение, като претоварените ще бъдат спирани. Идеята по принцип не е лоша, стига обаче да не бъде побългарена и да доведе до съмнителен ефект. Примерът за това е съвсем отскоро. Такава система уж беше монтирана и на последния новооткрит участък от "Струма", но точно когато трябваше, тя не сработи. След падналата първа мъгла стана верижна катастрофа, нанизаха се 20 коли. Резултатът - един загинал и много ранени. 

Пък и напоследък сякаш малко множко започнаха да ни идват всякакви системи за пътищата. В началото на тази година бяха тол системата и електронните винетки. При тяхното въвеждане хората бяха подложени на поредния чиновнически терор, от който още не могат да се отърсят, а проблемите останаха. Отдавна мина времето, когато министър Петя Аврамова обещаваше, че тарифите и обхватът на платените пътища ще са ясни до края на 2018 г. Това не само не стана, но неизпълненото обещание продължава да виси в пространството с пълна сила. Вместо да свърши тази работа, парламентът я натовари до 31 март да създаде Обществен консултативен съвет по въвеждането на тол системата. Дано само след време не се налага управляващите да правят консултативен съвет и за ползата от интелигентните системи по магистралите, което е сигурен сигнал, че и при тях нещата не са както трябва.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 610

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 633

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 665

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 610

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 653

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 551

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 750

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 670

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 695

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ