29 Април 2024понеделник15:07 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Самолети ще кацат на летище София и при едва 75 м видимост

/ брой: 265

автор:Дума

visibility 261

Летище София вече ще може да приема самолети и при видимост от едва 75 метра, с което ще се намали броят на полетите, пренасочвани към други аерогари при много гъста мъгла, и ще се спестят неудобствата на пътниците от подобни мерки. Това e възможно от 2.00 часа днес, когато  влезе в сила по-висока категория - III В, на Системата за инструментално кацане, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС). За да повиши категорията си, летище София е подменило стоманената ограда в чувствителната зона с радиопрозрачна от фиброармиран полимер. Тя позволява да се каца в много гъста мъгла и пречи на външно въздействие да изкривява лъча от антената, която насочва приземяването.
Категория III е разделена на три типа - А, B и C. Категория III B осигурява приземяване при видимост 75 метра. Досегашната категория III A позволяваше на пилотите да кацат при влошена метеорологична обстановка с видимост 200 метра. Последна категория е III С и позволява кацане при нулева видимост. Малко летища в света оперират в условия на ниска видимост при категория III B, посочва МТИТС.
За да се извърши приземяване при категория III В, е необходимо и самолетът да е специално оборудван, както и екипажът да има необходимата квалификация. Въпреки това пилотът и авиокомпанията в определена ситуация могат да вземат решение за отмяна на кацането, защото те преценяват степента на сигурност, уточнява министерството.

4-часова спасителна акция в Пирин

автор:Дума

visibility 56

С Велики понеделник започва Страстната седмица

автор:Дума

visibility 90

БСП ще отбележи 1 май – Ден на труда

автор:Дума

visibility 95

БСП успя да запази работните места в мините

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 81

"Боташ" не иска прекратяване на споразумението с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 81

Новите двуетажни влакове пристигат през 2026 г.

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 81

Fitch очаква политическата криза пак да отложи еврото

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 81

Хиляди испанци подкрепиха Санчес

автор:Дума

visibility 211

/ брой: 81

Нелегални мигранти с менте лични карти

автор:Дума

visibility 234

/ брой: 81

САЩ и Китай трябва да са партньори

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 81

Накратко

автор:Дума

visibility 190

/ брой: 81

Загинал на работа

автор:Аида Паникян

visibility 224

/ брой: 81

Маските паднаха

visibility 218

/ брой: 81

Украйна – камикадзе на САЩ

автор:Юри Михалков

visibility 210

/ брой: 81

БСП е алтернатива за развитието на България

автор:Дума

visibility 230

/ брой: 81

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ