25 Април 2024четвъртък15:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

В Русия

Създават пулсиращ реактивен двигател

Разработката се води паралелно с проекта за перспективен двигател от втори етап („Изделие 129") за изтребителя Т-50 (ПАК ФА)

/ брой: 81

автор:Желязко Тенчев

visibility 7875

Научно-технически център, филиал на научно-производственото обединение "Сатурн", се занимава със създаването на пулсиращ въздушнореактивен двигател. Това, както съобщава ИТАР-ТАСС, е заявил управляващият директор на "Сатурн" Иля Фьодоров.
Разработката се води паралелно с проекта за перспективен двигател от втори етап ("Изделие 129") за изтребителя Т-50 (ПАК ФА).
По думите на Фьодоров, "Сатурн" работи "по перспективни самолети от следващ етап", които е възможно да бъдат безпилотни. За разработката от какъв именно вид пулсиращ двигател става дума, Фьодоров не е уточнил. Засега са известни три вида пулсиращи двигатели - клапанни, безклапанни и детонационни.
Принципът на работата на тези силови установки се заключава в периодичното подаване в камерата на гориво и окислител, където протича възпламеняване на горивната смес и изтичане на изгорелите продукти през соплото, като се образува реактивна тяга. Смята се, че пулсиращият двигател е прост и евтин за изработване.
Пулсиращият въздушно- реактивен двигател е изобретен в края на XIX век от шведския инженер Мартин Виберг. Получил е своето развитие по време на Втората световна война и серийно се е използвал на немските крилати ракети Фау-1. Тези ракети са снабдени с двигател Argus As-014, производство на компанията Argus-Werken. Силовата установка е отстъпвала по своите характеристики на използваните в това време авиационни двигатели, но била евтина и проста за производство.
В момента няколко крупни отбранителни фирми в света се занимават с изследвания в областта на създаването на високоефективни пулсиращи реактивни двигатели. В частност, работи се водят от френската компания SNECMA и американските General Electric и Pratt & Whitney.

 

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 262

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 259

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 240

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 204

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 296

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 250

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 259

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ