17 Май 2024петък14:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Shayton Equilibrium - суперкола от... Словения

/ брой: 76

автор:Дума

visibility 1260

Оказва се, че суперавтомобилите вече не са поле за избрани, като Хорацио Пагани, Кристиян Кьонигсег или хората на Маранело. В доста големи и малки страни се създават групи и фирми, които предлагат собствени разработки на тема "По- по- най-..." Сред тях се нареди и малката бивша югославска република Словения със суперколата Shayton Equilibrium.
В Словения е доста известна фирмата Provoco, занимаваща се с разработката и производството на всякакви луксозни дизайнерски изделия, започвайки от яхти и модни дрехи, и вече, завършвайки със суперавтомобил. Името на словенската кола Shayton Equilibrium съвсем не е славянско - Shayton е дума от езика на североамериканските индианци от племето сиукси и се превежда като "сокол".
Съдейки по характеристиките на машината, "соколът"е в състояние да хвърли сериозно дуелната ръкавица във физиономиите, пардон, предниците не само на моделите на Ferrari и Lamborghini, но и на Pagani и Koenigsegg. Словенците не само са направили много бърз автомобил, но и всъщност най-добрият, бърз и динамичен в Източна Европа.
"Родители" на Shayton Equilibrium са двама словенски инженер-дизайнери - Андрей Станта и Доминик Цернелич. Именно те не само са проектирали колата, но са извършили и основната маса работа по разработката й. За окончателно завършване на колата е създадена и нова фирма - Shayton, която ще се занимае с окончателното довършване на автомобила чрез използването на леки и здрави материали, основно карбон.
На първо място в новата кола прави сериозно впечатление инженерната проработка на целия проект. Веднага става ясно, че словенците са подходили към създаването на първия си суперавтомобил много сериозно и без преувеличение са създали спортен автомобил на световно ниво, безкомпромисен, бърз и ярък.
В основата на Shayton Equilibrium е положен здрав и лек карбоново-титанов монокок, към който са закрепени подрами от леки метални сплави. Последните са използвани още из цялата кола - окачването е от ковани алуминиеви елементи, джантите са комбинирани от карбон и титан, от титан са направени още и тръбите на изпускателната система. Картината се допълва от яки карбоново-керамични спирачки Brembo. Широкото използване на леките, здрави, но и скъпи материали е довело до изключително ниската маса на колата от само 1200 кг.
Един от най-важните компоненти на сериозен спортен автомобил е двигателят. Тук е използван средно разположен дванадесетцилиндров мотор с максимална мощност от 1084 к.с. и максимален въртящ момент от 930 Нм, агрегатиран с роботизирана подредена предавателна кутия. Тази комбинация позволява на автомобила да се ускорява от място до 100 км/ч за само 2,9 сек, до 200 за 8,5 сек, а максималната скорост достига 400 км/ч.
Shayton Equilibrium е обут в нископрофилни гуми Pirelli Zero с размери 255/35 ZR20 отпред и 365/30 ZR21 отзад. Салонът е тапициран с бяла кожа, има включвания от алкантара, алуминий и карбон.
Разбира се, този автомобил в никакъв случай не може да бъде наречен масов - годишното му производство е планирано в рамките на 20 коли, всяка от които на цена един милион евро, което изправя на пазара, поне ценово, колата срещу най-новия модел на Pagani - Huayra. Италианската кола е с почти същите показатели и цена. Разликата е, че Pagani вече има, макар и недълга, но вече достатъчно известна история, докато за Shayton Equilibrium се знае много малко, не само в Европа, но и дори в родната му Словения. Това поставя под сериозен въпрос успеха на амбициозните словенци, въпреки че малката страна като че ли успяваше да бъде най-добрата за живеене както при социализма, така и при условията на свободното предприемачество, а и има сериозен опит в производството на автомобили, макар и от доста по-ниски ценови категории. Сериозна роля за успеха или провала на словенския автомобилен проект ще има настройката на купувачите на подобни автомобили, които търсят не само уникалност, суперхарактеристики, но и харизматичност, която засега отсъства при Shayton Equilibrium.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 212

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 202

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 194

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 221

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 194

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 226

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 222

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 214

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 186

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 174

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ