Шишков призна: Големите инфраструктурни проекти са доникъде
/ брой: 243
Служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков констатира, че строителството на големите инфраструктурни проекти в България и по-конкретно - магистрали и скоростни пътища, е "доникъде". По време на изслушване в Народното събрание за напредъка на строителството на пътя между Видин и Кулата (скоростния път между Видин и Ботевград и магистрала "Струма"), магистрала "Хемус" и магистрала "Черно море" той подчерта, че България била "магистрално бедна" и в това отношение има "огромен проблем".
Министърът бе в парламента по искане на "БСП за България", като депутатът от левицата Борислав Гуцанов заяви, че основата на питанията е, че от строежа на магистрали "са най-големите кражби в страната ни".
По думите на Шишков България има нужда като минимум от още 1200 км магистрали и скоростни пътища, а за построяването им са необходими около 20 млрд. лв. "Най-важното е да се намери икономическият начин да се построят. Няма как с този начин на финансиране да бъдат завършени за 8-10 години", предупреди той депутатите с апел да се търсят различни от досегашните начини и източници на финансиране на строителството.
Във връзка със завършването на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле Шишков каза, че се работело, при окончателно решение за избор на трасе, до май 2023 г. да има възможност за издаване на разрешение за строеж.
По отношение на скоростния път между Видин и Ботевград министърът отново отвори темата за тунела под Петрохан, като отбеляза за пореден път, че най-бързото трасе от Видин до Кулата е именно тунелът.
По магистрала "Хемус" от планирани 420 километра към 18 октомври тази година са изградени само 191 км.
За магистрала "Черно море" между Бургас и Варна, която е и част от паневропейския транспортен коридор номер 8 (трябва да свързва също най-големия турски град Истанбул с румънския пристанищен град Констанца), имало сключен договор за изработване на разширен идеен проект. За трасето има три основни варианта, три алтернативни и един комбиниран вариант. През октомври тази година по указания на МОСВ допустим е само вторият.
За магистрала "Европа" в момента е започнало отчуждаване и изграждане на ПУП при Сливница. Магистралата, започната през 2014 г., нямаше ПУП допреди два месеца, каза Шишков.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.