09 Ноември 2025неделя09:26 ч.

Росен Желязков:

Смущенията на самолета на Урсула фон дер Лайен не са хибридни

От "Флайтрадар" категорично разобличиха спекулациите, че самолетът на шефката на ЕК е кръжал един час над Пловдив

/ брой: 164

автор:Дума

visibility 3239

"Няма защо да се разследва ситуацията със самолета на председателя на Европейската комисия (ЕК), защото тези смущения не се водят нито хибридни, нито киберзаплахи". Това обяви пред журналисти в Бургас премиерът Росен Желязков. Така той даде заден, след като два дни българската и световната преса говориха едва ли не за "хибридна атака", а дори и за "опит за убийство". 
"Такива неща се случват ежедневно, затова и самолетите, много преди да има GPS система, също са излитали и кацали. В тези моменти има създаден протокол, този протокол е във всички страни, в които Европейската агенция по авиационна безопасност има наблюдения за радиуса на въздействие, и тези протоколи много ясно казват, че когато има смущение в GPS сигнала, се подхожда с инструментално навигиране, т.нар. конвенционен метод, допълни Желязков.
Директорът на пловдивското летище Красимир Пешев също категорично отрече с полета и кацането на Урсула фон дер Лайен да е имало притеснение, още повече, че самият той през цялото време го е следил на флайт радар.
Това е решение на пилота и е рутинна практика, заяви Красимир Пешев пред БНР и отрече твърдението на британското издание "Файненшъл таймс", че самолетът с председателката на ЕК е кръжал един час, преди да се приземи. 
От специализирания авиационен сайт "Флайтрадар" също отрекоха всички спекулации за кръжене в небето над Пловдив. "Това, което можем да заключим от нашите данни, е, че полетът е продължил 1 час и 57 минути, както е било по план. Транспондерът на самолета е отчел добро качество на GPS сигнала от излитане до кацане", казаха в своя публикация те.
Аудиозапис е запечатал и разговора между контролната кула и екипажа от полета на Урсула фон дер Лайен в неделя, когато стана ясно, че са имали проблем с джипиес системите. На него се чува как пилотът съобщава до кулата, че имат проблеми с джипиес картите и иска разрешение за кацане чрез система за кацане по прибори ILS (Instrument Landing System). По време на разговора няма подадени позивни за проблем PAN-PAN и MAYDAY, както и няма код за аварийна ситуация SQUAWK 7700.

Просто един ден в България

автор:Дума

visibility 3613

/ брой: 209

Извън контрол

автор:Иван Таков

visibility 4792

/ брой: 209

Дееволюцията на ЕС

автор:Юри Михалков

visibility 4882

/ брой: 209

Цензурата вече не се нуждае от забрана

visibility 2835

/ брой: 209

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ