София няма да строи нови паркинги засега
/ брой: 273
Печалбата на Центъра за градска мобилност отива за градския транспорт в София и затова засега не се предвижда строеж на нови паркинги. Опитваме се да задържим цената на билета, тепърва ще се прави стратегия, която може да включва и изграждане на паркинги, заяви председателят на съвета на директорите на ЦГМ Тодор Тодоров. Според него буферните паркинги на метрото трябва да станат напълно безплатни за хората, които имат карти за транспорт.
Центърът за градска мобилност се похвали с добри резултати от първите два месеца на новите цени за паркиране в Синя и Зелена зона в София. Въпреки че ръководството се оплете в цифри и статистика, която на места си противоречеше, обобщението бе, че има ръст на приходите и СМС-ите и спад на паркираните коли в двете зони в центъра на столицата.
В централната градска част обаче продължавало да има голямо транзитно преминаване на коли и то можело да бъде намалено и с други мерки, а не само с по-високи цени. Най-голям трафик е регистриран между бул. "Витоша" и бул. "Скобелев", по бул. "Дондуков", ул. "Ф. Нансен", бул. "Янко Сакъзов" и др. В пиковите часове на деня 21 на сто от местата в Синята зона стоят свободни, в Зелената зона процентът е 18%.
10 на сто е ръстът на СМС-ите в Синята зона между септември и октомври, докато за Зелената той е цели 52 на сто. Въпреки това приходите от втората зона за същия период не растат, а намаляват. От ЦГМ обясниха тази разлика с факта, че приходите идват не само от съобщения, но и от талони.
На над 180 000 автомобила са били сложени скоби за септември и октомври. ЦГМ е спечелил над 360 000 лева от освобождаване на коли, които са били репатрирани. Винетки за паркиране около домовете си са закупили 7000 столичани.