София вдига цените на таксите
Вече ще се плаща и за регистрация на етажна собственост
/ брой: 54
Цените на 13 действащи такси и осем услуги увеличава Столичната община. Въвеждат се и 9 нови административни и 3 технически услуги. Поскъпването ще е между 15 и 100 процента.
Вече ще се събира такса от 10 лв. и за регистрацията на етажна собственост. Промените, разписани в проект за промяна на Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги, ще бъдат гласувани на следващото заседание на СОС в средата на месеца.
5 лв. вместо 3,50 ще струва издаването на удостоверение за идентичност на имена. За заверено копие от акт за общинска собственост и други книжа от архива на "Общинска собственост" ще се плащат по 10 лв. вместо сегашните 7,50 лв.
Заверката на копие от документ формат А4 от дирекция "Информационно обслужване и технологии" към общината и от районните администрации вече ще струва 1 лв. Двойно, на 2 лв., поскъпва двустранно завереното копие в същия формат.
Увеличават се цените на документите за определяне на строителна линия и нов строеж. Таксата за услугата скача от 10 на 20 лв. За отписване на имоти от актовите книги вместо 13 лв. ще се плащат 15 лв. От 13 лв. на 15 лв. са увеличават още 4 такси, свързани със строителството и имотите.
За издаване на удостоверения за териториално и селищно устройство също ще се плаща двойно - по 10 лв. За заверяване на преписи от документи и на копия от планове и документацията към тях таксата е по 1 лв. за всеки лист. Общата сума не трябва да е по-малко от 10 лв. независимо от броя на документите.
Издаването на служебни бележки и удостоверения ще излиза 15 лв. Комплектуването на преписка за изкупуване право на собственост от физически или юридически лица върху земя с учредено право на строеж се вдига на 30 лв.
15 нови такси е решил да въведе зам.-финансовият кмет Минко Герджиков. За издаване на копие от кадастрален и регулационен план за преместваемо съоръжение, например, вече ще се събират по 20 лв. Изискванията на изменения Закон за етажната собственост били накарали общинската администрация да измисли нови такси: за извършване на проверка по искане на етажна собственост - 10 лв., за изготвяне на констативен протокол за необходимостта от ремонт на общите части на сграда - 40 лв., и други подобни. Общината вече ще взима по 5 лв. от всеки съдебен изпълнител, който поиска справка от общината.