15 Юли 2025вторник02:05 ч.

СНИМКИ СОФИЙСКА ФИЛХАРМОНИЯ, Лия Петрова

Софийската филхармония свири Мусоргски и Глазунов

Лия Петрова и Мартин Цонев партнират на националния оркестър в София и Русе

/ брой: 55

автор:Дума

visibility 1751

Доайенът на диригентското изкуство у нас маестро Георги Димитров ще поведе на 23 март Софийската филхармония с програма от творби на двама колосални композитори - Модест Мусоргски и Aлександър Глазунов. Солисти на вечерта са виртуозната цигуларка Лия Петрова и известният бас Мартин Цонев. В програмата - Встъпление към операта "Хованщина" и "Песни и танци на смъртта" от Мусоргски и Концерт за цигулка и оркестър в ла минор, оп. 82 от Глазунов. Със същата програма на 25 март националният оркестър ще гостува в Русе на Международния фестивал "Мартенски музикални дни", научи ДУМА от Кремена Николова-Флор, реклама и връзки с медиите на Софийската филхармония.

Мартин Цонев

Ярък представител на "Могъщата петорка", Модест Мусоргски е може би най-необикновената творческа личност на своята генерация. Неговите новаторски търсения в хармонията, колорита, вокалния стил (оперите "Борис Годунов" и "Хованщина", песенните цикли "Без слънце", "Песни и танци на смъртта", Симфоничната картина "Нощ на голия връх") и ярката изобразителност привличат навремето вниманието на Дебюси, който дори го смята за един от предтечите на импресионизма. Отказал се от привилегиите на своя дворянски произход, Мусоргски се отдава изцяло на композиторското си призвание, но живее твърде бохемски, рано умира, оставяйки повечето си произведения недовършени или само в нахвърляни скици. Благородната мисия да довърши и публикува наследството на своя приятел и съмишленик поема Николай Римски-Корсаков, благодарение на когото творбите на Мусоргски не само достигат до аудиторията, но и трайно навлизат в световния оперен и симфоничен репертоар като кулминации на руската музика на ХIХ век.
Още на 16-годишна възраст Александър Глазунов представя пред публика първата си симфония, демонстрирайки ранното и изненадващо хармонично развитие на своя изключителен талант. Ученик на Балакирев и Римски-Корсаков, музикален наследник на "Могъщата петорка", той изучава с голямо внимание и творчеството на Чайковски (който от своя страна също оценява високо способностите на младия си колега). Стилът на Глазунов обединява най-добрите традиции на руската музика - епична сила и жива емоционална изразителност, бляскава оркестрация и дълбочина на симфоничното развитие. А балетната му музика продължава традицията на "симфоничните балети" на Чайковски.

 

 

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 448

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 459

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 479

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 403

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 411

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ