11 Май 2024събота17:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Соларните пътища се провалиха

Експериментът във Франция показа, че идеята шосетата да произвеждат ток си остава само идея

/ брой: 159

автор:Дума

visibility 746

Три години след началото на експеримента по превръщането на някои междуселски пътища във Франция в електроцентрали със соларни панели инициаторите от компанията "Колас" признаха, че той се е провалил. Това съобщи сайтът lifestyle.bg, като се позова на чужди медии. 

Основният проблем се е оказала тежестта на често преминаващите трактори, които са вредили на настилката от фотоволтаици дори повече от тировете. Жителите на близките до тези участъци от шосетата села пък се оплакали от необичайно високия шум, който издавали гумите на автомобилите. Не помогнало и намаляването на скоростта до 70 км/ч. Най-неприятното за проекта обаче било обстоятелството, че панелите, монтирани хоризонтално, не могат да улавят ефективно слънчевите лъчи, защото за целта трябвало да бъдат разположени под ъгъл, но тогава самата идея за шосе електростанция се обезсмисля.

Преминаването на автомобилите също ограничавало допълнително ефективността на соларния път. Например за един от монтираните във френската провинция пътища се очаквало да генерира 800 киловатчаса на ден, но се оказало, че генерацията е едва 409 кВтч на ден. 

От компанията "Колас" са признали, че засега соларните пътища остават просто добра идея, която за момента не може да се реализира ефективно на практика.

През 2016 г. на някои от пътищата в Нормандия, Франция, са били инсталирани 2800 фотоволтаични панели, за да се провери дали шосетата могат да се превърнат в източник на възобновяема енергия.

И трите телекома с рекордни приходи

автор:Дума

visibility 1008

/ брой: 86

Гвоздейков пак смени началника на НКЖИ

автор:Дума

visibility 937

/ брой: 86

Вето върху тавана за надценката на хляба

автор:Дума

visibility 923

/ брой: 86

Червеното месо и млякото разболяват планетата

автор:Дума

visibility 896

/ брой: 86

Европа се окъпа в светлини за 9 май

автор:Дума

visibility 963

/ брой: 86

Катастрофална загуба за социалдемократите в РСМ

автор:Дума

visibility 942

/ брой: 86

Популярността на САЩ като глобална сила спада

автор:Дума

visibility 879

/ брой: 86

Си Дзинпин пристигна в Унгария

автор:Дума

visibility 899

/ брой: 86

Време е

автор:Александър Симов

visibility 930

/ брой: 86

С надежда за партньорство

visibility 880

/ брой: 86

Извращението Евровизия

visibility 921

/ брой: 86

9 май - ден на Победата

автор:Дума

visibility 877

/ брой: 86

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ