24 Април 2019сряда10:01 ч.

"Спаси София" с шокиращи разкрития за условията на работа в транспорта

От организацията искат оставки, подават сигнал до Инспекцията по труда

автор:Дума

visibility 1132

Сигнал до Главна инспекция по труда и обмудсмана заради нечовешките условия на работа в градския трансорт в столицата подават от "Спаси София". От организацията излязоха днес със шокиращи разкрития за това по колко часа прекарват зад волана ватмани и шофьори, без почивки и без време дори за тоалетна.
Припомняме, че вчера общинските съветници от БСП поискаха пълна проверка на транспорта в София заради същата информация. Редовна е станала практиката ватмани и шофьори да полагат извънреден труд в пълно нарушение на Кодекса на труда.
Според информация на "Спаси София" масово шофьори изкарват дори и по 14 последователни дни без почивка.
Кодексът на труда предвижда максимум 150 часа извънреден труд на година. Въпреки това е честа практика да се работи между 350 и 500 часа извънредно. Това създава изключително сериозни рискове за сигурността на градския транспорт, коментира Борис Бонев от "Спаси София". Допускането на преумора за хората, отговорни за живота на стотици хиляди пътници дневно, е крайно безотговорно. Затова и настояваме за незабавна оставка на директорите на Столичен автотранспорт - Слав Монов и Столичен електротранспорт - Евгений Ганчев, обяви той. 
Проблемите с градския транспорт на София са много, но този, за който твърде малко се говори, са условията за труд в депата и гаражите, казват още от "Спаси София". Те обясниха, че с очите си са виждали в каква мизерия са принудени да работят и почиват всички. Знаем за шокиращи истории за липса на тоалетни или на време за използването им, заради кратките почивки и закъсненията. Това е абсолютно недопустимо, допълни Бонев.
От "Спаси София" припомнят също, че преди дни стана поредна тежка катастрофа с автобус, като шофьорът е имал само 3 почивни дни от началото на годината.
Те очакват Инспекцията по труда да извърши незабавно проверка, да накаже виновните и да наложи спазване на законодателството.
От организацията изтъкват още, че не е случайна липсата на активност от страна на транспортните синдикати по темата, предвид това, че техният председател - Екатерина Йорданова е общински съветник от управляващата партия и председател на комисията по транспорт.
Те са категорични, че това е класически конфликт на интереси.

БСП: Законът за розата не решава проблемите в сектора

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 79

Панелките почти изчезнаха от пазара на имоти

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 79

Не е ясно реален ли е ръстът в приходите от туризъм

автор:Дума

visibility 126

/ брой: 79

"Еврохолд" увеличава капитала заради сделката с ЧЕЗ

автор:Дума

visibility 91

/ брой: 79

Влакът на Ким влезе в Русия

автор:Дума

visibility 0

Новата софийска крепост на фюрера

автор:Мирослав Попов

visibility 576

/ брой: 79

Каварна, любов моя!

автор:Аида Паникян

visibility 232

/ брой: 79

Хомеопатията е илюзия, която вреди

автор:Велиана Христова

visibility 213

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ