28 Октомври 2025вторник05:07 ч.

Стачки и експерименти

/ брой: 14

автор:Деси Велева

visibility 1109

Деси ВЕЛЕВА


Явно ГЕРБ в София ще изпратят мандата със загиващ градски транспорт. Освен че едва се крепи през последните години финансово, той бе посечен и от КОВИД-19 и енергийната криза. В момента фиаско търпи и скъпата, дългоочаквана система за таксуване, а заложените иновации в нея съвсем сринаха доверието на столичани в управляващите. Поредната "секира" идва от служителите на транспорта, които отново плашат с протести. Това не е първото предупреждение на заетите в сферата, но досега недоволството им достигаше само до предупредителни изяви и бе потушавано в зародиш. 

Дали пък не дойде моментът за ефективна стачка в транспорта? Това е един от секторите, които поддържат активния столичен живот. Без него София буквално загива. Съвсем резонно е заетите в сектора да искат по-високи заплати, по-добри условия за труд и възможност да си ползват отпуските. Тогава идва и въпросът къде отиват парите от държавната субсидия, от карти, билети, глоби, сини и зелени зони... И какво върши вездесъщият Център за градска мобилност, освен че се слави като черната дупка на общината. 

Чакахме реформи, чакахме удобни и съвременни условия за пътуване, чакахме достъпен транспорт. А получихме скрито вдигане на цените чрез глоби за валидиране и отмяна на евтини абонаментни карти, безплодни експерименти и взаимни обвинения кой носи отговорността на поредния неуспех. 

А, доколкото знаем, София от много години се управлява само от ГЕРБ. Мнозинството районни кметове също са на ГЕРБ. Върховете на общинските дружества и предприятия са заети от хора на ГЕРБ. Има ли изобщо място за въпроси чия може да бъде вината за случващото се в София, в районите и в градския транспорт? Да бъдат така добри да си поемат задълженията от партията в оставащите им няколко месеца от мандата, за да не оставят пълен батак за наследниците. И да не им минава през ума, че ще продължат да безчинстват още няколко години на "Московска" 33. Нали?

Спорната "такса водомер" ще отпадне

автор:Дума

visibility 893

/ брой: 200

Автомобилният транспорт формира 17% от БВП

автор:Дума

visibility 838

/ брой: 200

Магистрала "Хемус" става приоритет за властта

автор:Дума

visibility 910

/ брой: 200

Съдът на ЕС отмени формулата за сметките за парно

автор:Дума

visibility 934

/ брой: 200

Ирландия прави завой наляво с жена президент

автор:Дума

visibility 990

/ брой: 200

Кюрдската съпротива се изтегля от Турция

автор:Дума

visibility 908

/ брой: 200

Учениците в Кипър имат нужда от психолог

автор:Дума

visibility 891

/ брой: 200

Накратко

автор:Дума

visibility 896

/ брой: 200

За ментето и оригинала

автор:Дума

visibility 919

/ брой: 200

Добре дошли в миналото

автор:Дума

visibility 973

/ брой: 200

Когато системата защитава убийците, става съучастник

visibility 898

/ брой: 200

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ