06 Май 2024понеделник14:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Столичани разкритикуваха общинската програма за транспорта

Срещу премахването на абонаментните едномесечни и тримесечни карти за 1 и 2 линии се обявиха софиянци

/ брой: 56

автор:Деси Велева

visibility 1055

Столичани остро разкритикуваха програмата за развитие на градския транспорт за периода 2012-2015 г. на Столичната община. Те участваха в публична дискусия, организирана от общинските съветници на БСП в понеделник вечер. Програмата ще бъде обсъдена и приета на заседанието на Столичния общински съвет в четвъртък.
Документът бе представен от Методи Аврамов от "Центъра за градска мобилност" и бе посрещнат остро от събралите се, много от които бяха бивши общински съветници, служители на звена на транспорта, преподаватели и дългогодишни експерти в областта. Те нарекоха програмата "тухла", която може да се чете само пред студенти първокурсници. В нея няма анализ на обстановката в София, а е направена от английска фирма, която дори не знае къде е столицата ни, заяви участник в дискусията. Според друг столичанин документът е срамен за СОС, защото е само набор от инициативи и намерения, но не и програма за развитие. Затова присъстващите на дискусията настояха съветниците от БСП да поискат провеждането на референдум за предложените промени в програмата за развитие на транспорта.
Остри критики отнесе идеята на общината да бъдат премахнати едномесечните и тримесечни карти за 1 и 2 линии. Дори само 4% от хората да ги купуват, те не могат да си позволят карти за цялата градска мрежа, тъй като са с ниски доходи, обосноваха недоволството си гражданите. Те поискаха денонощен градски транспорт, общински велосипеди под наем, както и да се допуска внасянето им в метрото. Столичаните напомниха за унищожението на трамвайния завод, което е довело до трагичното състояние на този вид транспорт. Може ли да се говори за безопасен транспорт, когато в движение са трамваи и автобуси от 50-те години, попитаха те. За софиянци е голяма пречка и нередовността на автобусите и тролейбусите, заради което губят до 3 часа на ден за отиване и връщане от работа. В Европа обаче за това са нужни средно 45 минути на ден.
Много от гостите на публичното обсъждане се обявиха и срещу идеята за разширение на електронната система за таксуване на пътници и в автобусите. Внедряването й в тролеи и трамваи струва 6 млн. лв., а двойно повече средства щели да са нужни за въвеждането й в рейсовете. Не харчете повече пари за тази система, призоваха общината гражданите.
Сбърканата политика за паркирането също бе гореща тема на обсъждането. Според експерти то става върху публична общинска собственост и не бива да е търговска дейност. Идеята с платеното паркиране не е да се прави търговия, а да се стимулират шофьорите да излизат бързо от центъра, коментираха столичани. Затова те поискаха да се обосноват и повишените такси за паркиране в платените зони.

2 лв. на час за "синя" зона, 1 лв. за "зелена"

Последното решение на общинските съветници от транспортната комисия е "синята" и "зелената" зони за платено паркиране да работят от 8 до 19 ч. За първата таксата за час престой вече ще е 2 лв., а за втората - 1 лев. За живеещите в центъра едномесечният абонамент за паркиране ще е 15 лв., а за година - 150 лв. За "зелената" зона цената е съответно с 5 и 50 лв. по-малко за тези периоди. Засега предложението е в събота "синята" зона да работи от 8 до 14,30 ч., съобщи общинският съветник от БСП Георги Свиленски. Освен това обхватът на платеното паркиране ще се разшири към района около Медицинската академия, ул. "Оборище", кв."Здраве" и около ИСУЛ.
Ще се направи и трети кръг за паркиране - "жълта" зона, но тя няма да бъде платена. Пред заведения и търговски обекти ще се въведе денонощен служебен паркинг, който ще е с по-висока цена от нормалната тарифа.


Махат хартиените абонаментни карти

Столичната община предвижда всички абонаментни карти за пътуване да станат електронни. Само еднодневната ще остане на хартия. Това щяло да понижи разходите, заяви Методи Аврамов от "Центъра за градска мобилност". От 100 на 600 пък ще бъдат увеличени електронните табла по спирките, които показват времето за пристигане на превозните средства. В повече превозни средства ще има звукова и визуална информация, предвижда програмата за развитие. Въвежда се и семеен пакет за пътуване, карта за приемен родител и бизнес-пакет за служители на фирми. Кучетата водачи на незрящи хора вече ще могат регламентирано да пътуват в градския транспорт.
В момента в София важат 60 вида документи за пътуване, затова общината ще премахне някои от тях, като талона за пет пътувания, билета за двукратен превоз в метро и наземен транспорт, както и месечните и тримесечни карти за една и две линии. Въпреки протестите на контрольорите глобите за гратисчиите ще бъдат повишени до 20 лева.
 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1826

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1784

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1608

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1903

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1696

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1745

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1975

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1737

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1921

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ