27 Май 2020сряда04:10 ч.

Снимки "Арт проджектс"

Столичният зрител ходи пет пъти годишно на театър

Основната публика е между 25 и 34 години, показва проучването ASSET - проект на Европейската нощ на театъра

/ брой: 122

автор:Вилиана Семерджиева

visibility 2020

В международното проучване участват 4 български театъра - Народният театър "Иван Вазов", Софийската опера и балет, Сатиричният театър "Алеко Константинов" и Театър "Азарян", където в продължение на 2 месеца (април и май) бяха направени над 1000 анкети лично със зрителите. Във въпросите бяха засегнати както мотивите за посещение, комуникационните канали, така и оценката на посетителите за конкретния театър и за театралното изкуство като цяло. Координатор на проучването от българска страна е фондация "Арт проджектс" - един от организаторите на Нощта на театрите, научи ДУМА от Мария Панайотова и Катерина Миланова.

Джонатан Гудейкър, старши мениджър в The Audience Agency, коментира като много показателен факта, че 29% от анкетираните са посочили като основен мотив за посещение "интелектуална среща с изкуството". Това говори за добрия имидж на театралното изкуство в България, което се е позиционирало като одухотворено и висококачествено и като такова успява да предизвиква интелектуално зрителите и да ги стимулира да ходят по-често на театър."

Актьорският състав и творческият екип на постановките са главните критерии за взимане на решение какво да бъде избрано и посетено от богатата театрална програма в четирите театъра, включени в проучването. Тези два критерия имат еднаква "тежест" за избора и са оценени с 4,7 от възможни 5 точки. Цената на билета е на последно място в критериите за избор на постановка. В топ 5 на най-посещаваните жанрове през последните три години анкетираните са поставили класическа пиеса, съвременна пиеса, оперно/балетно представление, мюзикъл и комедия.

Основните канали за информация, които са посочени в анкетите, са "препоръката от приятел/познат" и сайтът на съответния театър. Голяма част от зрителите споделят, че биха ходили по-често на театър, ако има повече реклама и насищане с достатъчно ясна информация за предстоящи театрални събития както в медийните канали, така и в социалните мрежи.

Според организаторите на проучването в София - фондация "Арт проджектс", "това проучване е уникално за България и ще даде възможност на театрите да имат още по-близка връзка със своите зрители. Именно това прави и Нощ на театрите - сближава изкуството и публиката". 

"Европейска нощ на театъра" е инициатива, обединяваща театрални компании от цяла Европа. Тя е иновативна интерпретация на театралното пространство с подчертан образователен елемент, насочен към усъвършенстване на нагласите на публиката. Tеатри и театрални компании предлагат своите продукции, за да задълбочат връзката, която вече съществува между тях и тяхната аудитория. Мисията на Нощта е да осигури изяви и обмен между участниците, както и да покаже театралната креативност във всички нейни форми. 

В България Нощ на театрите вече няколко години прави интересен и различен прочит на театъра, като ползва успешни европейски практики и комуникационни инструменти. В София тя е част от Календара на културните събития на Столичната община. През 2019 г. Нощта на театрите ще е на 16 ноември (събота).

Първа оставка в британското правителство

автор:Дума

visibility 59

На 1 юли Израел анексира палестински територии

автор:Дума

visibility 121

/ брой: 98

Китай е удвоил делата срещу корупцията

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 98

Парадът на победата в Москва – на 24 юни

автор:Дума

visibility 111

/ брой: 98

МЕЛОДИЯТА

автор:Анжел Вагенщайн

visibility 148

/ брой: 98

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ