14 Юли 2025понеделник13:44 ч.

ТаГАЗ Aquila - хубавата изненада от Таганрог

/ брой: 33

автор:Дума

visibility 2114

Таганрогският автомобилен завод не е добре познат у нас, но поднесе определено хубава изненада на автомобилните фенове, засега в Русия, със старта  за приемане на заявките за закупуване на най-новия си модел - купе-седана Aquila. Заводчаните наричат Aquila четириврато купе, но колата по-скоро е седан от голф-класата със силно наклонени задни корлонки на покрива, което придава на машината нетипично спортен за руски автомобил облик.
Този тип купе намира все повече поклонници в света и купеобразните силуети на моделите си вече предлагат четири известни немски марки - Mercedes, BMW Audi и Porsche.
За разлика от немските коли седанът ТаГАЗ Aquila няма никакво отношение към автомобилите от този типичен засега премиум-клас и всъщност е с много разумно ценово предложение за вида си, което го нарежда в "отбора" на т.нар. бюджетни автомобили. Цената на автомобила стартира в Русия от 415 000 рубли /около 20 000 лева/, като срещу тези пари клиентът получава хидроусилвател на волана, АБС, СД-МП3 радио, климатик, пълен електропакет и външни огледала с електрорегулировка и подгряване. Клиентите ще се радват още на нетипичните за руска кола екстри като централно заключване, аларма, предни и задни светлини за мъгла, въздушна възглавница за водача, 18-цолови джанти и имитация на кожена тапицерия.  Интериорът на колата предлага интересна индивидуалност, но е прост по изпълнение.
Под капака на колата е поместен 1,6-литров, лицензионен на /Mitsubishi/ бензинов двигател с мощност 110 к.с., предавателната кутия е механична, петстепенна.
Както се вижда, ТаГАЗ Aquila е достатъчно добре оборудван, а с псевдокожена тапицерия, като с неговата не може да се подхвали нито един от бюджетните модели на пазара в Русия.
Машината се прави в Русия, но явно местните предприятия не могат да осигурят нужното качество на комплектуващи изделия и затова по-голямата част от възлите и агрегатите на новата кола са южнокорейски. Таганрожци не казват нищо за степента на използване на местни детайли, но, съдейки по всичко, тя не е особено висока.
Засега обаче процедурата на закупуване на автомобила е малко сложна за мераклията, защото колата не се взима от някое дилърско представителство, а директно от завода. За целта потенциалният купувач трябва да пътува до Таганрог, от което се подразбират допълнителни разходи. Няма проблем, ако човекът е от Ростов или Краснодар, но ако кандидатът е от нашата страна или пък от Далечния Сибир, това си е цяло приключение. Подобно пътуване няма да е лесно и евтино и от ТаГАЗ трябва в експресен порядък да решават този важен проблем, защото по този начин никой не продава коли в 21 век.
Впрочем, много голям плюс е, че Aquila изобщо успя да стигне до стадия на серийно производство и да стъпи на конвейера. Това трябваше да стане още през есента на миналата година, но заради тежкото финансово състояние на завода производството беше отложено за този февруари, като първите продадени екземпляри ще бъдат получени на 15 март.
Без всякакво напъване можем да кажем, че на руския пазар се появява най-накрая ярък и нетипичен руски бюджетен автомобил, чиято външност му осигурява сериозно преимущество пред конкурентите, които могат да се преброят на пръстите на едната ръка.
Сред тях на първо място е Лада Приора, като вазовското изделие е по-евтино, но е както морално, така и физически остаряло, защото е на пазара от седем години насам. Да не говорим, че външността на ладата съвсем не е толкова ефектна като тази на ТаГАЗ Aquila. Ако нещо може за усложни "живота" на новата кола на таганрогци, това се вътрешните проблеми на самия ТаГАЗ.
До момента са приети над 150 предварителни поръчки и са депозирани над 1000 писма от потенциални купувачи. Цифрата не е особено висока, но времето и добрите предпоставки за пазарно развитие са пред модела. Ако Aquila успее да си извоюва прилично място на руския автопазар, то в скоро време можем да очакваме от таганрожци втори модел - истинско спортно купе с две врати, двулитров двигател и подредена предавателна кутия.
 

Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 91

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 80

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 67

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 67

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 73

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ