28 Март 2024четвъртък16:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Тол каша

/ брой: 18

автор:Мая Йовановска

visibility 394

Мая Йовановска


По повод информацията, че в края на месеца щели да тръгнат преговори с транспортните фирми за увеличаване на тол таксите и разширяване на обхвата на тол системата, от бранша вече започнаха да се чуват апокалиптични вопли за фалити. Вярно е, че кризата удари сериозно транспортния бизнес, но не трябва да забравяме, че прословутата тол система за платено преминаване по пътищата на тежките камиони, която бе създадена и тръгна по времето на бащицата Борисов, бе адски несправедливо скалъпена, макар обещанията да бяха светли. 

Нейното съществуване бе оправдано от Борисов с това, че е крайно време тези, дето най-много рушат пътищата (тежкотоварният трафик), да започнат да плащат справедливо. Не трябва да забравяме и репликата му отпреди близо три години, когато се прозина от джипката: "Тол системата я вкарвайте! Да се почва! Тия тирове, където вървят, да плащат... Тол-ът е печатница за пари - изкарвайте си пари". 

Последваха преговори с превозвачите, недоволство и заплахи за протести от тяхна страна и, видите ли, сериозно бе намален първоначално обявеният обхват на пътищата, за които тежките камиони да плащат. Така в тол-а попаднаха единствено магистралите и първокласните пътища - малко над 3000 км от общо над 20 000 км републиканска пътна мрежа. 

Под натиск бяха намалени и тарифите за преминаване. Тогава обаче на транспортните фирми никак не им беше зле, но сега реват на умряло.

Не е тайна, че резултатът от "мъдрото" гербаджийското управление, включително и в транспорта, е за сметка на всички нас, гражданите. Ние чрез винетките плащаме, за да можем да пътуваме по пътищата, а тежките камиони, освен онези платени 3000 км, се движат и си рушат пътната мрежа безплатно. Пък митичните приходи от 1 млрд. лв. (по Борисов) не се случиха и държавата събира много повече пари от винетките за личните автомобили. Политически, лобистки, миниджърски, че и технически грешки ни доведоха до тук. Борисов забърка тази тол каша, сега всички му я сърбаме.

Поправки в обхвата на платените пътища и вдигане на тол таксите поиска още служебният министър Виолета Комитова, така че превозвачите бяха наясно, че предстои почти безплатният обяд да свърши. Например автобус от София за Бургас плаща тол такса от 1 ст. на километър или общо 3,60 лв. Очаква се промяната да се случи през второто тримесечие. И от април тежкотоварният трафик да плаща за преминаване по второкласната пътна мрежа, а през следващите години в обхвата да влязат и третокласните пътища. Още в бюджета за тази година се залага сериозен ръст на приходите от тол такси с близо 300 млн. лв.

Превозвачите могат да се организират, когато нещо не е в техен интерес, така че отсега е ясно, че ще има сериозно тръшкане, не са изключени и заплахи за протести. Дано ние с леките коли не продължим да издържаме финансово пътищата.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 242

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 194

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 218

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ