Три варианта за отменените почивки
/ брой: 59
Туроператорите задължително трябва да предлагат три варианта на компенсации за отменени почивки. Трябва да се разберете с договор с туроператора дали ще пренасрочите почивката си, ще вземете ваучер или ще ви върнат парите. Връщането на парите на този етап ще е след 13 май. Това обясни пред БТВ министърът на туризма Николина Ангелкова. По същия начин действат и авиокомпаниите - дават ваучер, презаписват или обещават да върнат парите, когато приключи това положение.
Ангелкова припомни, че заради хаоса с предплатените пакетни пътувания беше създадена схема за ваучери със срок 24 месеца. Според директивата на ЕК никой туроператор не може да задължи клиента да приеме този ваучер, ако той не желае.
"В Закона за извънредното положение се казва, че всички срокове, свързани с различни задължения, спират да текат и започват да действат един месец след прекратяването на извънредното положение", разясни Ангелкова.
По-рано туроператори се оплакаха, че няма чуваемост на техните проблеми от ресорното Министерство на туризма, предаде dnevnik.bg. Те са готови с писмо до Ангелкова, в което поставят въпроса за спешни промени в Закона за туризма. В него е предвидено, когато пропадне пътуване, туроператорът да върне до 14 дни парите на клиентите си. Затова настояват и повечето от тях, но това означава фирмите да фалират до края на месеца, пишат в писмото си над 170 фирми, които са го подписали. Представители на фирми се оплакват също, че са били заплашвани с физическа саморазправа от клиенти, на които не връщат пари.