04 Юни 2024вторник18:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ТВ клипове и билбордове ще ни агитират да почиваме у нас

244 лева на човек са средните разходи за отдих в България, 646 лева - в чужбина

/ брой: 139

автор:Дума

visibility 452

Целогодишна рекламна кампания за насърчаване пътуванията на български туристи вътре в страната в рамките на проект, финансиран по оперативна програма "Регионално развитие", започва Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ). Това обявиха на пресконференция членове на екипа на проекта, предаде БТА.
Ива Якимова, ръководител на проекта, съобщи, че той е на стойност 3,150 млн. лева и ще се осъществява 36 месеца. Кампанията ще включва телевизионна и печатна реклама, външна и интернет реклама и ще е насочена към потенциална аудитория от над 2 млн.души. Сред целите на кампанията е да се формира позитивно отношение на българите към вътрешния туризъм, да се популяризира националното, културно-историческото и природното наследство на страната.
В рамките на проекта ще бъде разработен и Наръчник "Добри практики и защита правата и сигурността на потребителите" в петхиляден тираж.
В изследване по проекта за причините за пътуванията на българите в страната и в чужбина, състояло се между 25 януари - 25 март, се посочва, че финансовите ресурси и свободното време са сред основните фактори, влияещи върху поведението на пътуващите. В изследването са били обхванати 1200 българи на възраст над 15 години.
Според резултатите от количественото изследване през последната година в страната са пътували приблизително 2,517 млн. души над 15 години. 40 на сто от българите са осъществили пътувания с цел почивка, както и пътувания или развлечение общо в страната и чужбина, 28 на сто са пътували само в страната, 8 на сто - в страната и в чужбина, 4 на сто - само в чужбина, а 60 на сто не са направили пътуване в последната една година.
Най-активно пътуващите в страната са хората с доход над 500 лева, а в чужбина - над 700 лева.
Свободното владеене на езика, възможността за самостоятелно организиране на пътуването и патриотичните подбуди, че първо трябва да се опознае родината, са сред основните причини да се избере пътуване в страната.
Продължителността на пътуванията в България е най-дълга през лятото - около 6 дни, а през останалите месеци средно е между два и четири дни. В чужбина средната продължителност е около пет дни.
Предпочитаният вид туризъм от българите е ходене на море в рамките на страната. Със сходна, но с малко по-слаба интензивност, е културният туризъм. Над половината от туристическите ни пътувания в чужбина са в Гърция и Турция, следвани от европейските столици. Основните дестинации в страната са Боровец, Велинград и Созопол. Средните ни разходи за пътуване са около 244 лева на човек за една почивка и почти три пъти повече за пътуване в чужбина - 646 лева на човек.
Авторите на изследването препоръчват в рекламната кампания да се наблегне върху  генериране на интереса на младите хора чрез образователна система и насърчителни мерки за повече пътувания до знакови обекти в страната, както и стимулиране на кратките пътувания в България. Препоръчва се също и да се акцентира върху популяризирането на по-малко познати туристически обекти.
 

От юли ваучерите за храна ще са само електронни

автор:Дума

visibility 440

/ брой: 103

НАП и МРРБ са загубили дела за милиони

автор:Дума

visibility 442

/ брой: 103

Градушка помля реколта в Първомайско

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 103

"Българка" стана президент на Мексико

автор:Дума

visibility 434

/ брой: 103

Гърция с мерки срещу домашното насилие

автор:Дума

visibility 454

/ брой: 103

Започна процесът срещу сина на Джо Байдън

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 103

Накратко

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 103

Дайте имената

автор:Калоян Методиев

visibility 471

/ брой: 103

За кого вият сирените

автор:Александър Урумов

visibility 434

/ брой: 103

Равнопоставеност

visibility 365

/ брой: 103

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ