07 Декември 2025неделя22:03 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Управляващите нагласили свои хора за пътни одитори

/ брой: 87

автор:Искра Тодорова

visibility 4605

Подозрение, че управляващите са нагласили свои хора да бъдат пътни одотири изразиха вчера депутати от левицата по време на обсъждането на второ четене на Закона за пътищата.
Според законопроекта одитор на пътища може да бъде всеки строителен инженер.
Ако вече сте си подготвили хора за тези позиции, кажете, призова социалистът Румен Такоров. Той каза, че не разбира логиката на управляващите. Такоров обясни, че по принцип архитектите участват в изграждането на пътища, тунели, мостове само с допълнителни елементи. Всичко останало се прави от строителен инженер. Този, който проверява работата, трябва да е с по-висока квалификация, а вие в момента давате възможност това да се прави дори от хора, които нямат магистратура, обърна се към мнозинството Такоров. Дупките и повредените светофари са нещо различно от това, за което говорим, наблегна депутатът.
Социалистът Димчо Михалевски също възрази на логиката на управляващите. "Не може всеки геолог или хидроинженер да прави тази важна проверка", каза той и предложи към точката да се добави, че освен дипломата за инженер одиторът трябва да има и квалификация за "пътно строителство". В противен случай ще имаме много одитори, но без съответната квалификация, заяви той. Любен Татарски отговори, че по принцип бил съгласен, но се опасявал, ако се въведе предложението на Михалевски, да не се стесни прекалено кръгът на кандидатстващите.
"Въпросът е в качеството, а не в количеството", отговори Михалевски, и допълни, че в момента има достатъчно пътни инженери, които стоят без работа. Говорим за безопасност на пътя все пак, категоричен бе депутатът от левицата.
Въпреки това мнозинството отхвърли предложението на Михалевски и не прие изискването за квалификация "пътно строителство" при избора на одитори на безопасността на пътищата.

 

60% от свинското на пазара е българско

автор:Дума

visibility 16391

/ брой: 229

Освободената шефка на пътната безопасност стана зам.-министър

автор:Дума

visibility 15489

/ брой: 229

Валутните резерви на БНБ са намалели с 3,1%

автор:Дума

visibility 15115

/ брой: 229

За новите реактори в "Козлодуй" трябват още терени

автор:Дума

visibility 14699

/ брой: 229

Путин: Ще вземем Донбас и Новорусия

автор:Дума

visibility 14542

/ брой: 229

65 000 семейства в Кипър ще получат коледни добавки

автор:Дума

visibility 15581

/ брой: 229

Си и Макрон обсъждат допълващи се ползи

автор:Дума

visibility 15711

/ брой: 229

Накратко

автор:Дума

visibility 11959

/ брой: 229

Какво след протестите

автор:Донка Михайлова

visibility 6917

/ брой: 229

Вън простаците от НС!

автор:Нешка Робева

visibility 11373

/ брой: 229

За БГеврозоната

visibility 8563

/ брой: 229

Поколенията и лъжите

автор:Александър Симов

visibility 7884

/ брой: 229

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ