13 Юни 2024четвъртък11:43 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

В 24-е часа на Лъо Ман 2012-а стартира болид от бъдещето

/ брой: 65

автор:Дума

visibility 962

На 16 юни в легендарното пистово състезание 24-е часа на Льо Ман, ще стартира може би най-необичайният в историята му състезателен автомобил. Машината се нарича Deltawing Nissan и външно прилича повече на самолет, отколкото на състезателен автомобил. Според създателите му от японската марка, състезателните пистови автомобили от недалечното бъдеще ще имат именно такава форма и вид.
Двуместният автомобил има великолепна аеродинамика - Сх=0,24, и много необичаен строеж. Предната следа е едва 60 см, докато задната е почти три пъти по-голяма - 170 см. Междуосието на болида е 2,90 м, дължината на машината е 4,65 м, а ширината 2,0 м.
Създателите на колата не са експериментирали в задвижването й с модните хибридни силови агрегати или с електромотори, а са я снабдили с доста скромен по ходов обем четирицилиндров мотор - турбодвигател на Nissan 1,6 литра. Това не значи, че моторът е слаб - мощността му благодарение на съвременните иновационни технологии достига 300 к.с. Това засега е почти два пъти по-нисък показател от този на прототипите, стартиращи в категорията LMP2 на състезанието в Льо Ман.
Първоначално проектът Deltawing е стартирал като разработка на болид за участие в кръговете на американския шампионат IndyCar от консорциум, състоящ се от фирмата Deltawing Racing Cars, отбора Highcroft Racing, производителя на спортни коли Don Panoz, екс-пилота от Формула 1 Дан Гърни, с участието на фирмите Michelin и Nissan. Колата се оказа прекалено футуристична за организаторите на серията IndyCar и те се отказаха от по-нататъшно сътрудничество с екипа.
За тяхна сметка обаче от разработката се заинтересува Западният автоспортен клуб на Франция, който е организатор на 24-часовия маратон в Льо Ман. За разлика от американците, французите смятат проекта Deltawing за много перспективен, макар че не са готови да дават някакви прогнози за нататъшното му развитие. За тази година обаче решиха да допуснат болида Deltawing Nissan на старта, но извън официалното класиране, със стартов номер 0. В състезанието колата ще се управлява от британеца Марио Франкити и немеца Михаел Крум, който е действащ световен шампион в клас GT1.
Според създателите си Deltawing Nissan благодарение на отличната си аеродинамика ще изостава почти незабележимо на пистата Сарте от спортните прототипи категория LMP1, но ще е по-бърз от прототипите категория LMP2. А икономичният турбомотор ще позволи значително да се съкрати броят на спиранията за дозареждане с гориво. Впрочем след като колата ще участва без класиране в състезанието, пилотите Франкити и Крум явно няма да гонят високи резултати, а целта им ще е да се определи доколко въобще е пригоден за целта и перспективен Deltawing. Защото едно нещо са компютърните разчети и симулации на състезанията, а съвсем друго жестокият 24-часов маратон на предела на възможностите на колите и пилотите.

Необходима е консолидация вляво

автор:Дума

visibility 103

/ брой: 110

Общопрактикуващите лекари драстично намаляват

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 110

Сарафов поиска промени в НК и НПК

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 110

Собственици на празни жилища ще плащат такса водомер

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 110

Ограничават броя на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 110

40 лв. за нощувка в къмпинг

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 110

"Булгаргаз" не успя да продаде газов капацитет

автор:Дума

visibility 76

/ брой: 110

Крайнодесни и леви бойкотираха Зеленски

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 110

Германия е близо до задължителната казарма

автор:Дума

visibility 88

/ брой: 110

В Испания влезе в сила законът за амнистията

автор:Дума

visibility 85

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 110

Няма спасение

автор:Мая Йовановска

visibility 81

/ брой: 110

За децата ни

автор:Аида Паникян

visibility 81

/ брой: 110

Компрометираните "европейски идеи"*

visibility 85

/ брой: 110

Фалитът на КТБ - десет години по-късно

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ