02 Юни 2024неделя06:21 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

В небето ще добавят още хиляда километра

/ брой: 6

автор:Дума

visibility 40

Татяна Шадрина, Сергей Савостянов
 

Всяка секунда в московското небе се намират 10 хиляди пътници, а през лятото стават дори 25 хиляди. След някоя и друга година, прогнозират експертите, те ще са два пъти повече.
Още сега обаче диспечерският център на московската въздушна зона, която се простира до границите с Беларус и Украйна, работи на предела на възможностите и на оборудването, и на хората. И без помощта на изкуствен интелект вече не може да се мине, твърдят експертите.
Преди три години на летище Внуково започнаха да строят нов център за управление на авиополетите. За него вече са похарчени няколко милиарда рубли, но оборудването продължава. И през 2015 година новият Московски център по организация на въздушното движение ще заработи с пълна мощност. По това време летищата на столицата вероятно ще приемат по 100 милиона пътници годишно, отбеляза ръководителят на Московския център за автоматизирано управление на въздушното движение Владимир Ужаков, показвайки на журналистите новите работни места на диспечерите.
На хората ще помогне вече разработената наша система, която следи работата на оборудването за управление на летищата. Това ще позволи в скоро време чувствително да се намали времето на излитане и кацане. През 2013 година ще се тества програмният комплекс "Синтез". И ще бъдат необходими още две години, за да се усъвършенства новата система.
През това време и новият, и старият център ще работят паралелно, за да няма пробиви в работата, докато се тества оборудването. Затова засега пътниците трябва да са търпеливи, ако самолетът дълго кръжи в небето и чака разрешение за кацане. Сега при промяна в графика на полета се налага това да се прави ръчно, заради което стават закъснения, отбеляза представителят на Държавната корпорация по организация на въздушното движение Сергей Погребнов.
Вече е разработена и нова структура на въздушното пространство на московската авиозона. След три години пътническите самолети ще имат възможност да летят по по-къси маршрути в небето, по оптимални траектории. Това ще намали времето във въздуха, разхода на горивото. ГЛОНАСС и навигационната земна система ще водят самолетите по точно определените маршрути и да сигнализират на диспечерите за евентуални отклонения на самолетите и опасност от сблъсъци. Това ще позволи да се избегне конфликт в небето и да се увеличи пропускателната способност, отбелязват аеронавигаторите.
Дейностите по преминаването към новата структура на въздушното пространство в Московската въздушна зона, които се извършват сега от министерството на транспорта, министерството на отбраната и Росавиация, би трябвало да приключат през декември 2013 година. Основното предимство на предлаганата нова структура на въздушното пространство е пълната безконфликтност на схемите на кацане и излигане, обясниха пред изданието ни в Росавиация.
При това е постигната оптимизация на общия брой участници на въздушните трасета. Общата дължина на мрежата от въздушни маршрути пък ще нарасне с хиляда километра, разказаха от Росавиация.



 

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 784

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 668

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 818

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 771

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 975

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 769

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 791

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 770

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ