27 Април 2024събота10:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Внуците на Андрешко

Днес те се мъчат да излъжат и държавата, която им дава хляба, и своите събратя

/ брой: 22

автор:Дума

visibility 929

Станислав СТАНЧЕВ


Въведоха абонаментните електронни карти за градския транспорт и автомати за продаване на билети в транспортното средство. Появи се дори най-сетне и табела, че водачът също Е ДЛЪЖЕН да продава билети на пътниците (доскоро тази дума я нямаше в правилника. И когато водачът не разполагаше с билети,  глобяваха нередовния пътник, а не него!).
Не че сега глобяват шофьора в подобен случай, но все пак официално се знае, че отговорността е взаимна. Окончателно изчезнаха дори и кондукторите. Всичко това е удобно - и за пътници, и за обслужващия транспорта персонал. Прекрасно, но...
Недоумявам защо е нужно задължително да "валидизирам", т.е. да поднасям абонаментната си карта на електронния апарат "за установяване нейната валидност". Нещо като перфориране на билетите преди въвеждането на електронните карти. Уж за улеснение, а то  и в най-голямата навалица в пик-часовете съм длъжен да се промъквам до апарата, за да го уверя, че картата ми е редовна. Попитах няколко проверяващи, докато стигна до отговора, че това се прави, за да важи застраховката ми в случай на пътнотранспортен инцидент. Да, но аз ако не искам да се застраховам, защо ще ме задължават? Малко ми "просветна", когато един от проверяващите ми каза, че имали вече указания в бъдеще да глобяват тези, които не са удостоверили пред автомата, че картата им е валидна. Сега вече разбрах, че проблемът е  по-скоро фискален...
Кондуктори наистина няма, но навсякъде плъзнаха контрольори. По принцип - не е лошо. Хем нови работни места, хем недобросъвестните граждани биват поставяни на мястото им. Ако в  това беше смисълът, добре. Само че на фона на постоянните  апели и акции за увеличаване на приходите в хазната, се замисляш дали и тук  крайната цел не е фискална? А и контрольорите  вероятно намазват по нещо. Не зная как точно е организирано възнаграждението им, но по всяка вероятност е обвързано с резултатите от  работата им - и най-вероятно не с броя на глобените от тях, а с броя на проверените. И в това не би трябвало да има нещо лошо. Да, ама не!
Днешните потомци на Елин-Пелиновия Андрешко и тук са му намерили цаката. Мой познат ми се оплака, че картата му, която си е редовна, е проверена последователно от трима контрольори, които са изпълнявали задълженията си "в пакет". Първият подал картата на  колегата си, а той, след като извършил същата проверовъчна операция - на третия проверяващ. Разбира се, познатият ми вдигнал  с основание скандал. Но контрольорът невъзмутимо му обяснил, че нямало никакъв проблем.

Не стига, че цената на билетчетата не е според доходите ни, ами често направо ни рекетират и контрольорите
Има, има-а-а, как да няма! Първо, гражданинът с картата не желае  документът му да се разхожда из превозното средство. Аз например  до нея си държа често и парите, и други документи. Второ, причината не може да е друга освен желанието на проверяващите да фиксират в апаратите си дейност, т.е., че са проверили още един пътник. Това може да стане и като се качат на различни мотриси в метрото или  на различни тролейбуси и трамваи. Но къде-къде е по-лесно  да си пътуват в едно и също превозно средство и да си проверяват едни и същи пътници....
"Върхът" в изобретателността на внуците на Андрешко, въоръжени с автоматични апарати за проверка, видях, когато една контрольорка  беше застанала до автомата за влизане в метрото и проверяваше току-що приетите от автомата за редовни карти на влизащите пътници. На въпроса ми какъв е смисълът, тя ми отговори: "Има смисъл, как да няма". А бе то че има, има. Госпожата най-добре си знае. Ако не беше се залостила до автомата, трябваше да пълзи из претъпканите мотриси...
Някога Андрешко се бореше с представителите на властта и се мъчеше да ги надхитри. И дори си имаше своите  благородни мотиви - да помогне на изпадналите в безизходица бедняци. А днес внуците му, вече сами служители на властта, се мъчат да излъжат и държавата, която им дава хляба, и своите събратя. Станахме андрешковска държава...
                                                                                      
   

 

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 553

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 553

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 544

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 619

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 526

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 609

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 616

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 545

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 548

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ