29 Май 2020петък01:22 ч.

Всичко за новата Mazda 3

/ брой: 172

автор:Дума

visibility 1909

Представянето на третото поколение на популярния хечбек от Mazda премина едновременно в пет големи и важни града на планетата - Ню-Йорк, Мелбърн, Лондон, Истанбул и Санкт Петербург. Руският град влезе в петицата съвсем не случайно - първото поколение на Mazda 3 успя да завоюва невероятна популярност в голямата северна страна и беше на едно от първите места в списъка на желанията на всеки млад градски руснак. Красив, пъргав и компактен модел с достатъчно мощен мотор и приемлива за тогава цена - какво повече можеше да желае студент или начинаещ мениджър в Русия, където заплатите отдавна са космически в сравнение с нашите.
След това дойде второто поколение, а наскоро и дългоочакваното трето. Но това е съвършенно нова кола, за която могат да се очакват някои доработки, но те ще бъдат минимални, след като колата се очаква в шоурумовете на марката през септември тази година.
Японците не крият нищо, след като свалиха картите си на масата с петорната международна премиера. Основното оръжие в борбата с конкуренцията на новата Mazda 3 ще са технологичният комплекс SKYACTIV и дизайнът, подчинен на лозунга - "KODO - душа на движението!" (На японски Кодо означава сърцебиене, вълнение).
Към тях трябва да се добавят отлична управляемост и добра динамичност, новите системи за безопасност, за икономичност - i-stop - най-бързата в света система за пускане на двигателя след кратковременно спиране, i-ELOOP - последна дума на техниката система за рекуперация на енергията при спиране - двете части от комплексната система за безопасност i-ACTIVSENSE, позволяваща на водача да намали пагубните последствия от пътна катастрофа, ако не успее да я избегне.
Хората на Mazda не крият, че главен източник на печалбите им е именно третата серия, която в Европа е в пазарния сегмент С, заемащ 25 процента от автомобилния пазар на Стария континент, реализиращ три милиона нови коли годишно. Явно тук има за какво да се бори уважаващ себе си автопроизводител, но е нужно побутване на купувача, подготовкага му за новия модел, събуждане на "апетита" му. И японците са успели в това упражнение - новата машина вече се чака от клиентите, които разчитат да открият в нея запазените достойнства на предишните поколения, подправени с последния вик на техниката и модата в дизайна, запазвайки предишната цинова политика на марката. Дали последното ще се осъществи, или японците ще тръгнат по пътя на корейските марки, които вдигат постепенно цените на колите си, ще видим наесен.
Главният и безспорен коз на новата Mazda 3 е нейната външност. Ярките, мускулести линии на новия японски хечбек ще се харесат на потребителите, колата изглежда доста благородно и дори леко надменно, веднага "заявявайки" пазарните си намерения, хвърляйки предизвикателство към конкурентите с дизайна си.
Предполага се, че новата "тройка" ще се предлага с два бензинови двигателя - 1,5-литров и 2-литров, и един дизел 2.2-литра от серията SKYACTIV. Но двулитровият бензинов идва в два варианта на мощност - 120 и 165 к.с., докато дизелът ще осигурява на водача силата на 150 "кончета".
С моторите ще се предлагат и два вида предавателни кутии - шетстепенни механична и автоматична.
Определено заслужава адмирация и доработката на отделните детайли, т.нар. "финиш" на вида им. Тесните фарове превръщат колата в доста свиреп на вид "хищник" с пълен комплект съвременни джаджи - светещи кръгове, светодиоди и насочващи лупи. Линиите на капака и късите надвисвания подчертават спортния стил, подкрлепен и от 18-цоловите ляти джанти.  
Интериорът на новия модел е достатъчно строг и сдържан, като от общата му по японски изискана простота се откроява проекционният дисплей Active Driving Display - един от първите предлаган в пазарния сегмент C. Тапицерията може да бъде изпълнена от черна кожа с червени шевове, в съчетание на черна и светла почти до бяло кожа, като шевовете са бели, сиви или червени. Налице е и по-простата платнена тапицерия. По завършеността на детайлите колата определено се мери наравно с това при немските законодатели на модата в сегмента на колата в Европа.
Приболното табло не е толкова напредничаво както външния дизайн на колата, управлението на почти всички функции с кръглия селектор до лоста за предавките също не е нещо невиждано ново, а идея която се ползва на пазара от поне пет години.
Интересно е защо, след като Япония като държава се асоциира непрекъснато с използването на съвременни технологии, а някак срамежливо и бавно им позволява да навлизат в колите на производителите си?

И братя Бобокови са арестувани

автор:Дума

visibility 6

Станишев отново настоя за икономически щаб

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 100

Плащаме за вода и без консумация

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 100

Алкохолните турове по морето ще бъдат забранени

автор:Дума

visibility 114

/ брой: 100

Банковото кредитиране се сви с над 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 100

Меркел: ЕС да поеме повече отговорност в света

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 100

Данъчен гювеч по герберски

автор:Евгени Гаврилов

visibility 134

/ брой: 100

Датата

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 100

Плагиатството на Радой Ралин

автор:Христо Георгиев

visibility 1065

/ брой: 99

Пандемична демокрация

автор:Владимир Георгиев

visibility 368

/ брой: 99

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ