14 Юни 2024петък07:34 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Всичко за новата Mazda 3

/ брой: 172

автор:Дума

visibility 2808

Представянето на третото поколение на популярния хечбек от Mazda премина едновременно в пет големи и важни града на планетата - Ню-Йорк, Мелбърн, Лондон, Истанбул и Санкт Петербург. Руският град влезе в петицата съвсем не случайно - първото поколение на Mazda 3 успя да завоюва невероятна популярност в голямата северна страна и беше на едно от първите места в списъка на желанията на всеки млад градски руснак. Красив, пъргав и компактен модел с достатъчно мощен мотор и приемлива за тогава цена - какво повече можеше да желае студент или начинаещ мениджър в Русия, където заплатите отдавна са космически в сравнение с нашите.
След това дойде второто поколение, а наскоро и дългоочакваното трето. Но това е съвършенно нова кола, за която могат да се очакват някои доработки, но те ще бъдат минимални, след като колата се очаква в шоурумовете на марката през септември тази година.
Японците не крият нищо, след като свалиха картите си на масата с петорната международна премиера. Основното оръжие в борбата с конкуренцията на новата Mazda 3 ще са технологичният комплекс SKYACTIV и дизайнът, подчинен на лозунга - "KODO - душа на движението!" (На японски Кодо означава сърцебиене, вълнение).
Към тях трябва да се добавят отлична управляемост и добра динамичност, новите системи за безопасност, за икономичност - i-stop - най-бързата в света система за пускане на двигателя след кратковременно спиране, i-ELOOP - последна дума на техниката система за рекуперация на енергията при спиране - двете части от комплексната система за безопасност i-ACTIVSENSE, позволяваща на водача да намали пагубните последствия от пътна катастрофа, ако не успее да я избегне.
Хората на Mazda не крият, че главен източник на печалбите им е именно третата серия, която в Европа е в пазарния сегмент С, заемащ 25 процента от автомобилния пазар на Стария континент, реализиращ три милиона нови коли годишно. Явно тук има за какво да се бори уважаващ себе си автопроизводител, но е нужно побутване на купувача, подготовкага му за новия модел, събуждане на "апетита" му. И японците са успели в това упражнение - новата машина вече се чака от клиентите, които разчитат да открият в нея запазените достойнства на предишните поколения, подправени с последния вик на техниката и модата в дизайна, запазвайки предишната цинова политика на марката. Дали последното ще се осъществи, или японците ще тръгнат по пътя на корейските марки, които вдигат постепенно цените на колите си, ще видим наесен.
Главният и безспорен коз на новата Mazda 3 е нейната външност. Ярките, мускулести линии на новия японски хечбек ще се харесат на потребителите, колата изглежда доста благородно и дори леко надменно, веднага "заявявайки" пазарните си намерения, хвърляйки предизвикателство към конкурентите с дизайна си.
Предполага се, че новата "тройка" ще се предлага с два бензинови двигателя - 1,5-литров и 2-литров, и един дизел 2.2-литра от серията SKYACTIV. Но двулитровият бензинов идва в два варианта на мощност - 120 и 165 к.с., докато дизелът ще осигурява на водача силата на 150 "кончета".
С моторите ще се предлагат и два вида предавателни кутии - шетстепенни механична и автоматична.
Определено заслужава адмирация и доработката на отделните детайли, т.нар. "финиш" на вида им. Тесните фарове превръщат колата в доста свиреп на вид "хищник" с пълен комплект съвременни джаджи - светещи кръгове, светодиоди и насочващи лупи. Линиите на капака и късите надвисвания подчертават спортния стил, подкрлепен и от 18-цоловите ляти джанти.  
Интериорът на новия модел е достатъчно строг и сдържан, като от общата му по японски изискана простота се откроява проекционният дисплей Active Driving Display - един от първите предлаган в пазарния сегмент C. Тапицерията може да бъде изпълнена от черна кожа с червени шевове, в съчетание на черна и светла почти до бяло кожа, като шевовете са бели, сиви или червени. Налице е и по-простата платнена тапицерия. По завършеността на детайлите колата определено се мери наравно с това при немските законодатели на модата в сегмента на колата в Европа.
Приболното табло не е толкова напредничаво както външния дизайн на колата, управлението на почти всички функции с кръглия селектор до лоста за предавките също не е нещо невиждано ново, а идея която се ползва на пазара от поне пет години.
Интересно е защо, след като Япония като държава се асоциира непрекъснато с използването на съвременни технологии, а някак срамежливо и бавно им позволява да навлизат в колите на производителите си?

Собственици на празни жилища ще плащат такса водомер

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 110

Ограничават броя на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 110

40 лв. за нощувка в къмпинг

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 110

"Булгаргаз" не успя да продаде газов капацитет

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 110

Крайнодесни и леви бойкотираха Зеленски

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 110

Германия е близо до задължителната казарма

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 110

В Испания влезе в сила законът за амнистията

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 110

Няма спасение

автор:Мая Йовановска

visibility 309

/ брой: 110

За децата ни

автор:Аида Паникян

visibility 299

/ брой: 110

Компрометираните "европейски идеи"*

visibility 248

/ брой: 110

Фалитът на КТБ - десет години по-късно

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ