Забраняват тежкия трафик през селата
/ брой: 109
Трафикът на тежкотоварни камиони през малките населени места ще бъде забранен заради зачестилите инциденти. Това обеща регионалният министър Гроздан Караджов. Ще се поставят знаци за забрана на тежкотоварния трафик през малките населени места заради зачестилите инциденти с камиони, обеща Гроздан Караджов пред бТВ. Преди дни в село Доктор Йосифово, област Монтана, тир влезе в къщата, като стопанинът й по щастливо стечение на обстоятелствата оцеля. Това е един от натоварените пътища, който води към втория мост на Дунав при Видин. Той е предпочитан от шофьорите на камиони, защото за него не се плаща тол такса. В същото време пътят беше ремонтиран с европейски пари преди пет години и настилката може да понесе камиони с товароносимост до 12 тона, но в момента по него минават по-тежки тирове, които го разрушават. За да не се случва това и хората да могат да живеят спокойно, до 2 седмици ще бъде забранено преминаването на тежките камиони по третокласния път, закани се Гроздан Караджов.
Регионалният министър каза, че е наредил пълно обновяване на пътната маркировка по магистралите и първокласните пътища, както и отстраняване на неравностите по тях. Той посочи, че има пътни знаци на по 50 години, които не отговарят на изискванията, и те ще бъдат подменени. Регионалният министър призова хората за търпение и за спазване на временната организация на движение през лятото заради ремонтите.
Трафикът през Кресненското дефиле да се изнесе изцяло по т.нар. източен обход - това ще предложи Караджов на екоминистъра Борислав Сандов. Въпросът е от ключово значение за завършването на магистралата до края на настоящия програмен период. Става въпрос за около 13 км, чието изграждане непрекъснато се отлага от 2007 г. заради спор как да премине пътят.
Според Караджов най-бързото решение е да започне изграждането на т.нар. източен обход, по който трябва да преминава движението в посока от Гърция към София. В момента одобреният проект предвижда изграждане на източен обход на Кресна за движението от Гърция в посока София, а това в обратната посока да минава по сега съществуващия път. Против това се обявиха местното население и екологични организации.