21 Септември 2023четвъртък20:04 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ЗАРАДИ ТЕЖКИТЕ ИНЦИДЕНТИ: Властта обмисля ограничение на скоростта в градовете до 30км/ч.

„Зона 30” означава не просто поставяне на знак с ограничение, а още инфраструктурни мерки, посочи експертът

автор:Дума

visibility 244

Властта обмисля ограничение на скоростта в градовете до 30км/ч. Идеята се коментира поради зачестилите тежки инциденти на пътя. По този случай Светослав Васев, експерт в Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата" каза: „Идеята за 30-километровите в час зони означава в зоните на кварталните карета, там където се движат и автомобили и пешеходци и велосипедисти, инфраструктурата да бъде такава, че да не позволява водачите да нарушават правилата за движение. „Зона 30” означава не просто поставяне на знак с ограничение, а още инфраструктурни мерки като изнесени тротоари, повдигнати пешеходни пътеки и кръстовища.”

„Промяната в пътищата ще се приоритизира посредством анализи. Тези, пътни артерии, които извеждат транспортните потоци трябва да останат с по-високи максимално допустими скорости. Такива са Цариградско шосе, Ботевградско шосе, Околовръстното и скоростните тангенти”, заяви Васев.

Относно натоварените софийски булеварди, на които има движение от всякакъв тип – пешеходци, велосипедисти, автомобили, обслужващ транспорт експертът коментира, че след като бъде извършен анализ на интезивността на движение, т.е. колко автомобила преминават на час, на ден, през нощта, през уикенда и какви пешеходци потоци има, тогава ще се вземе обосновано решение.

„Държавна агенция по безопасност на пътищата смята, че би трябвало дори във всички  градове максималната допустима скорост трябва да е 30 км/ч. Хората се притесняват, че по този начин ще се увеличат задръстванията, но искам да отбележа, че за отвеждащите артерии това решение няма да се прилага”, посочи Светослав Васев.

НОВА ТВ

Фирмите с високи печалби с публично оповестени данъци

автор:Дума

visibility 265

/ брой: 183

Дават право на кмета да глобява за боклук на улицата

автор:Дума

visibility 237

/ брой: 183

АЕЦ "Козлодуй" може да остане на руско гориво

автор:Дума

visibility 264

/ брой: 183

Очакват нов скок на лихвите

автор:Дума

visibility 217

/ брой: 183

ЕС "замръзва" до 2030 г.

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 183

Хърватия сложи таван на цените на 30 храни

автор:Дума

visibility 230

/ брой: 183

Масова стачка на гръцките синдикати

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 183

Еднодневна военна операция на Баку в Нагорни Карабах

автор:Дума

visibility 253

/ брой: 183

По презумпция

автор:Деси Велева

visibility 216

/ брой: 183

Треньорите за боклука

автор:Марин Милашки

visibility 219

/ брой: 183

Неолиберални политици срещу богатите хора?!

автор:Искра Баева

visibility 217

/ брой: 183

Акад. Ангел Балевски - учен, енциклопедист и патриот

visibility 223

/ брой: 183

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ