02 Юни 2024неделя19:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Защо производството на автомобили остава ограничено

автор:Дума

visibility 1108

Производителите на моторни превозни средства продължават да изпитват сериозни затруднения поради недостига на полупроводници и други части, тъй като веригите на доставки все още не са възстановени напълно от ограниченията, наложени по време на пандемията от КОВИД-19.

А на предплатилите новата си кола се налага да чакат понякога месеци наред, за да им я доставят. 

Производството на автомобили в Германия остава ограничено 

Ограниченията при производството на автомобили в Германия заради недостига на полупроводници ще се запазят "поне до 2024 г.", се посочва в доклад на консултантската компания "АликсПартнърс" (AlixPartners), цитиран от ДПА.

В момента изминават средно по 6 месеца от поръчката до доставката на чипове, което е два пъти по-дълго от нормалното. Търсенето на електронни чипове за превозните средства продължава да се увеличава поради нарастващата дигитализация и електрификация, но производителите на полупроводници се въздържат от разширяване на производствения си капацитет на фона на заплахата от настъпването на рецесия и увеличаването на лихвените проценти, пишат анализаторите в сферата на автомобилната индустрия. 

Търсенето ще продължи да надвишава предлагането през 2024 г., което ще допринесе за нарастване на цените на полупроводниците, а в крайна сметка и на превозните средства, е заключението на експертите. Според тях една от причините за недостига е, че маржовете на печалбата при доставките на полупроводници за конвенционални автомобили са с 11 процентни пункта по-ниски от приходите, които се реализират при продажбите на чипове за производството на потребителска електроника или за други индустриални цели. 

От гледна точка на производителите на чипове, автомобилната индустрия е "един малък клиент", който потребява между 6 и 10 процента от глобалната им продукция, твърдят анализаторите на "АликсПартнърс".

Търсенето на полупроводници за нуждите на автомобилната индустрия ще се повишава значително до 2026 г. То ще скочи със 75 процента при "аналоговите" чипове, които се използват при електронните блокове на моторните превозни средства, както и с 30 на сто за полупроводниците в производството на микроконтролерни блокове. Въпреки това производителите планират да увеличат доставките на тези чипове само със съответно 56 процента и 12 на сто, се казва в доклада на на консултантската компания.

Разработването на един нов модел автомобил отнема между 3 и 5 години и често чиповете, които може да бъдат доставени, вече не са съвместими, когато колата бъде пусната на пазара. 

"В момента се използват чипове от 28-нанометрова технология и повечето приложения, които се инсталират при модерните коли, са на технологичното равнище на "айФон 4" (iPhone 4), от 2012-13 г.", се уточнява в доклада на експертите от автомобилната индустрия. 

"Инвестициите в индустрията, свързана с производството на полупроводници, са насочени предимно към по-печеливши нови технологии", отбелязва "Аликс партнърс".

Експертите на консултантската компания очакват създаването на превозни средства с по-централизирано управление да донесе ползи за производителите в дългосрочен план. Ако те бъдат оборудвани с по-малко централни блокове за управление и с по-гъвкава "софтуерна архитектура" (програмно осигуряване), то въвеждането на нови функции при превозните средства може да стане чрез инсталирането на нови програми, без да се изисква монтирането на нови модули. 


И "Фолксваген" не очаква бързо решение на проблемите с доставките на полупроводници

Германският автомобилостроителен гигант "Фолксваген" (Volkswagen Group) обяви неотдавна, че вече не очаква недостигът на полупроводници да приключи през 2023 г. 

"Подготвяме се за "новата нормалност", свързана с нарушения на веригите на доставки", казва пред изданието "Аутомобилвохе" Мурат Аксел, член на управителния съвет на германската автомобилостроителна група, който отговаря за снабдяването, цитиран от Ройтерс.

"Инвестираме в нови производствени мощности, но вероятно ще се сблъскаме с недостиг при доставките на полупроводници до и включително през 2023 г. Това е струтктурен проблем, който не може да бъде разрешен толкова бързо", допълва Аксел.

Той добавя, че вече няма проблем с доставките на кабелни снопове за автомобили, които бяха нарушени след началото на руската военна инвазия в Украйна в края на февруари тази година.   

"Тези доставки отново се извършват редовно", подчертава шефът на снабдяването във "Фолксваген".

Проблеми и за "Тойота" с доставките на полупроводници

Японската корпорация "Тойота" (Toyota Motor Corp) оповести наскоро, че продължаващият недостиг на полупроводници възпрепятства усилията й да увеличи производството си. 

"Тойота" понижи годишния си план, който предвиждаше да произведе рекордните 9,7 милиона превозни средства. Корпорацията обяви, че вече очаква да пусне на пазара 9,2 милиона машини през текущата фискална година.

Водещият японски автомобилостроител предупреди, че недостигът на полупроводници и на други компоненти ще продължи да ограничава производството му през идните месеци. 

 

БТА


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 964

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 953

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 831

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 813

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 992

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 944

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 1121

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 883

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 968

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 1004

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 1183

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ