03 Ноември 2025понеделник06:56 ч.

Палитра

Живопис

Виолета Радкова и нейните "Копнежи" в галерия "Възраждане"

/ брой: 43

автор:Дума

visibility 19832

Изложбата живопис "Копнежи..." на Виолета Радкова е подредена в галерия "Възраждане" в Пловдив. Творбите може да се разгледат на живо, в салона на галерията, както и на сайта и на фейсбук страницата до 24 март, научи ДУМА от Красимира Алексиева.
Виолета Радкова, една от грандамите на българската съвременна живопис, е отдавна запазена марка. Картините от новата й изложба са като зрели плодове в градината на нейния талант. Характерните за авторката благородни, златисти багри оживяват русенските къщи, обитаеми от романтични копнежи. Златният цвят се разтопява в различни оттенъци и усилва богатството на една художническа фантазия, която не признава граници и ограничения. В по-бледи тонове Виолета създава ефирни натюрморти и интериори, в които е вплетена много поетичност и мечтателност. Голото женско тяло е изведено до символ, до блян. Картините нашепват за изгубени илюзии, странни съновидения и несбъднати любови. И навсякъде витае онази нежност, присъща на Виолетения мир! Художничката нарича бялото платно "моя храм". И други творци казват същото. Но колцина свещенодействат в този храм. Виолета наистина ръкополага в него своите свещени постулати, своята вяра на искрен творец, любовта си на добър човек и дарбата си - връзката си с Онзи, който дава. И в картините се случват нейните пътувания във времена, пространства и животи.
Виолета Радкова години наред твори на голямото пространство на театъра и интимната плоскост на платното.
Виолета Радкова е родена през 1948 г. През 1973 г. завършва Художествената академия в София. Тя е емблематична фигура в развитието на българския съвременен театър. Работи като художник сценограф в държавните театри в Русе и Силистра в продължение на 49 години. Реализирала е над 150 сценографски проекта в театрите в Русе, София, Сливен, Силистра, Добрич и други. През 2014 г. е отличена с наградата за сценография на Международния фестивал "Нова българска драма" в Шумен. Носителка е на наградата "Икар 2001" и Първа награда на Националния преглед на сценографията през 1988 г. Има многобройни участия в престижното Пражко квадриенале на сценографията.
Като живописец има осъществени над 45 самостоятелни изложби в галерии в София, Русе, Пловдив, както и в Рига, Инсбрук, Щутгард, Баден-Вюртемберг, Хановер, Виена, Анкара и Париж. Нейни картини са собственост на Софийската градска художествена галерия, Русенската ГХГ, както и на частни колекции и галерии в България, САЩ, Канада, Германия, Австрия, Турция, Япония, Холандия, Италия, Франция и др.
Носителка е на Наградата "Русе" за принос в културния живот на града, както и на Златна значка "Русе" за високи постижения в областта на изобразителното изкуство.

Всяка сграда със собствен пощенски код

автор:Дума

visibility 2950

/ брой: 204

Основен ремонт за 51 млн. лева на пътя Рудозем-Смолян

автор:Дума

visibility 2842

/ брой: 204

Задава се нов собственик на "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 2878

/ брой: 204

С 20% нарасна за година външният ни дълг

автор:Дума

visibility 2727

/ брой: 204

Си Дзинпин и Доналд Тръмп се споразумяха

автор:Дума

visibility 2990

/ брой: 204

Крайнодесните загубиха вота в Нидерландия

автор:Дума

visibility 3502

/ брой: 204

Русия кани западни журналисти в Донбас

автор:Дума

visibility 3424

/ брой: 204

Казахстан забранява ЛГБТИ пропагандата

автор:Дума

visibility 2835

/ брой: 204

Динозаврите

автор:Александър Симов

visibility 3100

/ брой: 204

Участието в управлението беше правилно решение

автор:Дума

visibility 7073

/ брой: 204

Вечно виновните комунисти

автор:Александър Симов

visibility 8035

/ брой: 203

Голямо "Ако" в схемата

visibility 4509

/ брой: 203

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ