23 Април 2024вторник10:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На фокус

Ами спрете да крадете!

Общинари плашат да закрият детски градини, а пръскат милиони за елементарни ремонти

/ брой: 81

автор:Светлана Велева

visibility 1581

Транспортната комисия към Столичния общински съвет даде зелена светлина за вдигане на цената на билетчето на 1,60 лв. Според зам.-кмета по транспорта Любомир Христов не цената на билета била водещата в новата тарифна политика, а новите карти. По-важно било, че въвеждат нови карти - и те доста по-скъпи. Но пък за бедния българин водещи са и цената, и удобството. Сякаш автобусите ни едни чисти, поддържани, стъклата се мият, подът се мете, седалките се чистят - като на Запад, защо да не вдигнат и цената на услугата? Освен това след 19.30 ч. повечето линии са вече на 30-40 минути, като междуградски транспорт, което е безумие за една столица, където много хора работят до късно. Тоест - срещу високата цена няма нищо адекватно насреща, съответно тя с нищо не е оправдана.
Само 70 000-80 000 лв. са събрани в последната година и половина от глоби, жалват се от градския транспорт. Ами като пътуват ромите гратис и никой не ги закача да ги глобява, и 60 хил. от глоби да се събират, пак ще е много. Не може изрядните пътници да плащат за неизрядните. А ако глобата за гратисчиите се вдигне от 100 на 200 лв., както се предлага, приходите от гратисчии съвсем ще паднат, просто защото доходите са ниски и хората масово нямат пари. По-скоро разправиите и бягството на хванати гратисчии ще ескалират.
Общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков отива още по-далеч в безумната поредица. Според него, ако цената на билета за градски транспорт стане 1,20 лв., а не 1,60 лв., както предложи Центърът за градска мобилност, тогава Столичната община ще трябва да покрие разликата от 40 ст. "В такъв случай може да се наложи да се затвори някоя детска градина или да се спре някой строеж!" Бюджетът бил един и трябвало да вземем пари отнякъде и да компенсираме финансовите разлики. А всъщност не е ли по-добре да затворим фабриката за лъжи и кражби?
Веднага давам идея. Вместо да се правят градинки за по 10 млн. лв., в които реалната себестойност на ремонта е не повече от 100 хил. лв., тези пари да се насочат към градския транспорт. И хем да се покрият дефицитите, хем да се вложи в поддръжка и чистота. Нека напомним - в края на 2015 г. стана ясно, че ремонтът пред НДК ще достигне космическите 17 млн. лв. Близо 12 млн. лв. европейски пари бяха изхарчени за козметичен ремонт на фонтаните, за осветление, подмяна на отделни счупени плочи, напоителна система и засаждане на дървета. Бяха отрязани здрави дървета и засадени млади фиданки, за да се симулира дейност. И всичко това за близо 12 млн. С такава сума кметът на с. Чавдар обнови цяло село, превръщайки го в швейцарско. Та вместо да плашите със закриване на детски градини, спрете да крадете така мащабно, бе господа общинари! И ще има за градски транспорт.
И нали все се сравняваме с европейците - в Англия билетчето е 2 паунда, а глобата 80 паунда (200 лв.), но минималният доход, на който са едва 4% от хората, е 16 лв. на час, при 2,20 лв. на час у нас. Тоест, съотнесена към дохода, цената на билетчето у нас трябва да бъде 80 ст.

Токът за бита остава регулиран поне още година

автор:Дума

visibility 327

/ брой: 76

Поръчката за бързите влакове до морето "дерайлира"

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 76

ДАИ е с нов автопарк за над 6,3 млн. лв.

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 76

Фискалният резерв се оказа 10,9 милиарда лева

автор:Дума

visibility 345

/ брой: 76

Канарските острови на бунт срещу туристите

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 76

2400 евро за раждане на дете в Гърция

автор:Дума

visibility 398

/ брой: 76

Задържан за бомбена заплаха в Дания

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 76

Накратко

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 76

Пълзяща цензура

автор:Нора Стоичкова

visibility 359

/ брой: 76

Ех, бедни Главчев...

visibility 419

/ брой: 76

Тръмп не е изход

visibility 313

/ брой: 76

Договорът с "Боташ" е един от най-корупционните

автор:Дума

visibility 363

/ брой: 76

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ