14 Юли 2025понеделник21:26 ч.

Авиокомпаниите намаляват значително размерите на ръчния багаж

Това щяло да ускори качването на пътниците на борда, смятат от ИАТА

/ брой: 135

автор:Дума

visibility 144

Авиокомпаниите ще въведат изискване за още по-малък размер на ръчния багаж, съобщава "Евронюз". Това се случва, след като Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА) обяви насоки за оптимален размер на ръчния багаж от 55 см височина, 35 см ширина и 20 см дълбочина, което се равнява на обем от 38,5 кубични сантиметра. От асоциацията обясняват, че така теоретично всеки ще може да има възможност да побере ръчния си багаж на борда на самолет със 120 или повече седящи места.
Понякога обаче това е значително по-малко от размерите, които позволяват много авиолинии в момента, тъй като досега нямаше установени правила и авиокомпаниите задаваха собствени изисквания за максимални размери за ръчен багаж.
Напримир Бритиш Еъруейз (British Airways) в момента позволява размер на ръчния багаж от 56 см X 45 см X 25 см, което е 63 куб. см обем и значително повече от определените от ИАТА 38,5 куб. см.
Ер Франс (Air France) позволява 55 см X 35 см X 25 см или 48,125 куб. см обем. Изиджет (Easyjet) допуска 56 см X 45 см X 25 см или 63 куб. см, колкото и Бритиш Еъруейз. РианаЕър (RyanAir) разрешава 55 см X 40 см X 25 см или  44 куб. см.
Новите насоки не са обвързващи, но редица големи авиолинии, сред които Луфтханза (Lufthansa), Емиратес и Катар Еъруейз (Emirates и Qatar Airways) вече заявиха, че биха ги въвели.
От друга страна, Air Canada и WestJet посочиха, че няма да подкрепят новите насоки.
Ако ръчната ви чанта превишава лимита на ИАТА, няма да получи преференциално отношение, а ако полетът е пълен, има голяма вероятност да бъде поставен в багажното. Остава неясно как точно предложенията на ИАТА ще бъдат изпълнени. Може и да се наложи да платите допълнително за чекиране на чантата в багажното отделение.
Ако предложенията станат задължителни, много пътници ще бъдат принудени да си купят нова чанта или куфар, които отговарят на изискванията.
От ИАТА смятат обаче, че това ще ускори процеса по качване на борда на самолета, ще осигури спокойствие на пътниците и ще намали споровете между пътниците и служителите при гейтовете или стюардесите.
 

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 448

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 459

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 479

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 403

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 411

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ