26 Април 2024петък10:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Снимки Софийска опера и балет

"Баща ми бояджията" в Софийската опера

Един от най-обичаните български филми идва от екрана на сцената, в главната роля е Калин Врачански

/ брой: 86

автор:Дума

visibility 919

Идеята за сценичната реализация на "Баща ми бояджията" е на режисьора Пламен Карталов, за да се продължи животът на едно изключително творчество, на един филм-мюзикъл, създаден през 1974 г. с легендарни български артисти. За първи път това се случва със същия ентусиазъм и страст да се развива мюзикълът като жанр и в операта. А това е в баланс с приоритетите от великите примери на световната съкровищница от престижния оперен репертоар на Софийската опера. 

В серията от хитови мюзикъли, поставени на нейната сцена, са между реализираните най-напред като филмови продукции със световна слава "Mamma Mia!", "Клетниците" и "Шрек". И едно ново заглавие до тях - като привилегия за публиката на Софийската опера, е "Баща ми бояджията", с първата му сценична версия на Пламен Карталов. Режисьорът дава шанс не само да се привлича нова публика в операта, но по нов начин да се интерпретира за сцена изключителната кинодраматургия на мюзикъла "Баща ми бояджията" с музиката на Петър Ступел и Константин Драгнев, по сценарий на Васил Цонев; оркестрация - Ангел Николов.

За постановката в Софийската опера е била поканена и репетирала със специална роля Татяна Лолова. Въпреки преждевременната й загуба, тя ще получи почетно участие в ракурсите на действието на режисурата, за да бъде, макар и за кратко, винаги в духа на спектакъла, съобщават от СОБ. За другите две главни роли са поканени също много популярни кино- и драматични актьори: харизматичният с талант си на певец и актьор Калин Врачански - в ролята на учителя Андреев, и Славчо Пеев - легендата на Сатирата, първи изпълнител на ролята на Богаташа от едноименния филм на режисьора Стефан Димитров. 

Останалите роли в новата сценична интерпретация на "Баща ми бояджията" се изпълняват от Ангел Христов, Гергана Русекова, Красимир Динев, Димитър Станчев, Весела Делчева, Силвана Пръвчева, Бисер Георгиев, Николай Петров и др. Шестте момчета са талантливите солисти на ДВТФ "Таласъмче" с ръководител Димитър Костанцалиев и детска вокална група с ръководителка Таня Лазарова. Диригент е Светослав Лазаров. Участват хорът и оркестърът на Софийската опера. Диригентка на хора е Виолета Димитрова. Хореографка е Риолина Топалова, художници са Нела и Кристиян Стоянови. Премиерата е на 8 май от 19 ч. 

Режисьорът Пламен Карталов за постановката 

"Мюзикълът "Баща ми бояджията" на сцената на Софийската опера претворява идеята ми един майсторски направен музикален филм да получи заслужено нов живот. Филм, който идва от екрана, за да стане представление, на живо. Това е и моят личен поклон към създателите му с участието на легендарни български артисти в него.

За режисьорската визия ще кажа, че тръгвам към сценичното претворяване на филма с истински предварително поставена посока като виртуозна задача, но и с насладата да имам пред себе си майсторската кинематографична творба.

Потокa от филмовите кадри не само запазвам, но и полифонично развивам с многопланови ракурси от паралелно действие на сцената. Кинетичното въздействие е мой стил. Движението в пространството постигам от влизане и излизане с кадри на живо пред публиката, за да се създаде усещане, че картините идват от екрана на филма, но всъщност от екрана на театрална рамка, предназначена за драматичното действие в редуваща се последователност от сцена в сцена.

Музикалната драматургия е разчетена по най-детайлен начин, хореографията е не само забавно, но и актьорско постижение. Песните са превърнати в сюжетни платна на действени картини. Те не стоят концертно-шлагерно откъснати, а превърнати в действие с няколко игрови плана.

Мюзикълът като жанр вече е част от една нова репертоарна политика на Софийската опера с мотивиращата основна цел да привлича, създава и отглежда нова и най-млада публика. Операта преоткрива себе си с иновативни форми от нови контакти с нови зрители, неочаквали, че ще се насладят на гледане и слушане на спектакъл в оперната сграда."

https://www.youtube.com/watch?v=3KN42CkniJU

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 610

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 633

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 665

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 610

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 653

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 551

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 750

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 670

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 695

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ