08 Май 2024сряда22:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

BMW показа концепта i3 Coupe

/ брой: 291

автор:Дума

visibility 1473

Дебютът на концепта BMW i3 беше на автосалона в града на ангелите. Той е дълъг 3964 мм, широк 1768 и висок 1555 мм, и всъщност е триврат вариант на първия концепт с това име, показан през юли 2011-а. Купето на колата е изцяло от карбон, има четири седалки и се задвижва от електромотор с мощност 125 кВт -170 к.с., при наличен максимален въртящ момент от 250 Нм.
Задвижването е на задните колела през едностепенна трансмисия, а енергията за движението се осигурява от блок литиево-йонни акумулатори, разположени под пода на концепта.
Пътниците на купето BMW i3 седят в т.н. „Life module" /предпазна клетка, която също е направена изцяло от карбонов пластик, подсилен със стъкловлакна - CFRP. Задвижването на колата, шасито и акумулаторният блок, както и елементите отговарящи за носенето на структурата и тези за поемане на енергията при евентуален удар, са събрани в т.н. „Drive module", който е направен от алуминий.
Освен нулевите си емисии, заради ефикасното електрозадвижване, колата има аеродинамичност, специално развита за максимална ефикасност и представяне на пътя. BMW i3 Coupe е „обуто“ в 20-цолови колела с гуми 155/60 R20 отпред и 175/55 R20 отзад.
В интериора са изполвани максимално рециклируеми материали от естествен произход – кожа, дърво и вълна. Приборното табло е също необичайно – неговата основна част е 6.5-инчов екран, монтиран на кормилната колона. Налице е и още един екран - 8.8 инча, разположен в центъра на таблото, където се изкарва навигационна и друга полезна информация за водача и пътника до него.
BMW i3 Coupe предлага три режима на движение - COMFORT, ECO PRO и ECO PRO+, като последният е и най-икономичен. При задействан режим ECO PRO+ максималната скорост на колата е ограничена до 90 км/ч. От BMW съобщават още, че новият им концепт има пробег с едно зареждане на акумулаторите си от 160 километра.
 

БДЖ вдигна цените на билетите с 20%

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 84

1 млн. българи са пътували по празниците

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 84

По-ранна жътва очакват зърнопроизводителите

автор:Дума

visibility 371

/ брой: 84

Си Дзинпин е на обиколка в три европейски държави

автор:Дума

visibility 438

/ брой: 84

Путин готов на диалог, но на равни условия

автор:Дума

visibility 442

/ брой: 84

Израелската армия нахлу в Рафах

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 84

Накратко

автор:Дума

visibility 342

/ брой: 84

Пренавиване

автор:Валентин Георгиев

visibility 368

/ брой: 84

За наше добро

visibility 335

/ брой: 84

Натровената Европа

автор:Юри Михалков

visibility 401

/ брой: 84

БСП: Да кажем ясно и високо - алтернатива има!

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 84

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ