12 Май 2025понеделник00:22 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Медии

БНР запазва лидерство сред слушателските предпочитания

От националното радио готвят покоряване и на онлайн честотите с уникално по рода си интернет излъчване

/ брой: 110

автор:Павлета Давидова

visibility 2154

Българското национално радио продължава да оглавява класацията на потребителските предпочитания въпреки конкуренцията на многобройните радиа в ефира. Това сочи поредното месечно проучване на нагласите, изготвено от агенция "Маркет линкс'. Данните бяха обявени от генералния директор на БНР Валери Тодоров.
Според проучването 21,1 на сто от радиолюбителите в страната пускат приемниците си на честотите на БНР. Втората позиция е заета от Радио "Веселина", което е с 10 процента след националната медия. 6,7% пък са почитателите на "Дарик радио". В класацията попадат още "Енджой", "Бг радио", "Енерджи", "Фреш", "Вероника", "Радио 1" и др., като техните резултати са близки един до друг - около 4% за всеки.
Челната тройка радиа в София се заема от "Хоризонт", "Дарик" и "Радио 1", като държавното радио е привлякло 22,8 на сто от слушателите. Във Варна отново "Хоризонт" държи челната позиция, като е следван по петите от регионалното издание на БНР - Радио Варна. Тройката в района се допълва от "Радио 1". В Пловдив "Радио 1" е превзело първото място с 20%, близо 17 на сто са слушателите на "Хоризонт" там, почти колкото тези на "Веселина". 42 на сто от радиослушателите в Благоевград твърдо предпочитат местното регионално предаване на БНР. Втората позиция с 22 процента е заета от "Хоризонт", едва тогава идва местното Радио "Ултра" и "Радио 1", сочат данните. В Стара Загора най-слушана е "Веселина", с блзки до нея резултати са станциите на БНР - около 23%.
Екипът на националното радио се готви да завладее и интернет пространството, стана ясно от думите на Валери Тодоров. Екип от 7-8 души прослушва архива на медията, за да може записите да се категоризират, а след това да се качат и на електронен носител. Към момента в Златния фонд на радиото има на съхранение над 20 000 музикални единици, поясни Тодоров. Само за седмица са обработени над 180 000 записа, някои от които ще минат към Златния фонд. Специалистите ще ги категоризират, а след това един по-голям екип от експерти ще определи кое да остане за вечни времена, допълни шефът на радиото. "В момента подготвяме интернет радио, то е различно от радиото в интернет, което имаме в момента", заяви Тодоров. По думите му нововъведението ще даде възможност на слушателите да присъстват виртуално на концерти, които БНР организира в реално време. Освен това ще може да се следят в интернет музикалните прояви на формациите към радиото. Налице е и възможността да се теглят демоверсии на различни записи на медията, а защо не и парчета от Златния фонд. Именно с цел да е в крак в времето БНР вече качи част от програмите си в телефонната мрежа, за което ДУМА вече писа. Възможно е съвсем скоро слушателите да присъстват на събитията на БНР само с едно щракване по телефона, напълно безплатно при това.
"Не смятам, че социалните мрежи ще изместят традиционните медии. Ще се промени по-скоро комуникацията. Прякото общуване слушател-водещ ще навлиза все повече в програмните схеми, но традиционните медии ще останат носител на стойностна и проверена информация. Социалните мрежи просто спомагат тя по-бързо да се разпространи", коменира развиването на онлайн общуването Валери Тодоров.

Общините не са получили нито лев за инвестиции

автор:Дума

visibility 5032

/ брой: 82

Ще събираме разделно пепелта и саждите от печките

автор:Дума

visibility 6904

/ брой: 82

Брюксел дава България на съд заради пътните такси

автор:Дума

visibility 2723

/ брой: 82

Експерт: Свободните цени на тока сега ще са високи

автор:Дума

visibility 2775

/ брой: 82

Мецола заплаши със съд Фон дер Лайен

автор:Дума

visibility 6380

/ брой: 82

Лавров обвини Брюксел, че защитава нацистки ценности

автор:Дума

visibility 2774

/ брой: 82

Тръмп преименува и Персийския залив

автор:Дума

visibility 11783

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 5375

/ брой: 82

AI открива изчезнали исторически артефакти

автор:Дума

visibility 3201

Един път завинаги

автор:Александър Симов

visibility 6431

/ брой: 82

Като част от народа

автор:Нешка Робева

visibility 3992

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ