20 Ноември 2025четвъртък09:28 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

БСП: Готвеният закон за пътните превозни средства е лобистки

/ брой: 158

автор:Дума

visibility 1697

"Вече пета година чакаме новите закони за движение по пътищата - закона за пътните превозни средства и този за водачите на ППС. На 19 август изтича срокът за общественото обсъждане на закона за ППС, в който закон управляващите виждат начин да се справят с намаляването на жертвите по пътищата. Затова сега светваме лампата на премиера да види кой е писал този закон, преди да бъде внесен в Министерския съвет или Народното събрание, защото единственото нещо, което се прави с този закон, е прокарване на лобистки идеи и нито един текст не е в интерес на българските граждани или безопасността." Това заяви миналата седмица зам.-председателят на парламентарната група на БСП Георги Свиленски на брифинг в централа на партията.

Свиленски припомни, че вече трябваше да стартира работата на прословутата тол система. "Какво констатираме? Вместо да имаме пътища, по които да пътуват българските граждани, имаме участъци от магистрали, цяла магистрала нямаме, това трябва да стане ясно на българските граждани. Имаме една магистрала към Черно море, която за поредна година е с 90 км ограничение - тоест никаква магистрала. И една към Средиземно море, накъдето пътува друга част от българските граждани, и изгоря преди четири дни", каза Свиленски.

Според него положението е трагично. По думите му за пожара на магистрала "Струма" дни наред ни занимават с прехвърляне на отговорности. Всяка сутрин по сутрешните блокове гледаме как единият казва, че е виновен другият. Всички тези институции обаче ги обединява едно име - г-н Бойко Борисов", продължи той. Според него, след като прокуратурата намери този, който ще носи наказателна отговорност, трябва да се намери и този, който ще носи политическа. "Кой ще носи политическата отговорност за изгорялата магистрала "СтрумаФ"? Защото докато г-н Борисов пътува по измитите, маркираните, добре осветени пътни участъци с министрите на задната седалка, защо не слезе и под тези съоръжения, за да види какво има под тях. Вече по медиите започнаха да излизат гуми под Аспаруховия мост, боклуци по други места. Нека г-н Борисов не го прекарват само по нагласени, подредени участъци, а да гледа държавата от всичките й страни", настоя Свиленски.

Борисов катастрофира с контрола на пътищата в страната, категоричен бе той. Припомни, че са се взели редица мерки и за катастрофите по пътищата - нови камери, нови органи, по-високи глоби и т.н., но статистиките показали, че жертвите на пътя се увеличават. "Този закон за ППС в предложения от Министерския съвет единствено ще гарантира на всеки български гражданин, който ползва пътно превозно средство, повече разходи, повече такси, повече бюрокрация, по-скъпи резервни части за ползваните автомобили, по-скъпи ремонти, по-скъпи периодични технически прегледи и много, много административен тормоз", коментира пък соцдепутатът Димитър Данчев.

По-късно по темата за промените в закона за ППС транспортният министър Росен Желязков заяви, че всеки сам ще може да ремонтира колата си, а новият режим за първа регистрация на автомобила няма да натовари допълнително собствениците им. Желязков заяви, че той нямало да позволи увеличаване на административната тежест. Според него целта на законопроекта е да има контрол върху техническото състояние на автомобила и да бъдат облекчени купувачът и продавачът при регистрацията му.

Зимната ваканция у нас поскъпва с до 10 на сто

автор:Дума

visibility 2849

/ брой: 217

Пускат единен електронен билет в транспорта

автор:Дума

visibility 1881

/ брой: 217

Държавата печели от енергетика и военна промишленост

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Взехме нов заем за 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 2315

/ брой: 217

СС на ООН прие резолюция за Газа

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Проверки за глоби в Босна и Херцеговина

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 217

Мадуро е готов да се срещне с Тръмп

автор:Дума

visibility 2634

/ брой: 217

Армейски колапс грози Украйна

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 217

Сезон на добавките

автор:Аида Ованес

visibility 2557

/ брой: 217

Бойкот на заведенията

автор:Иван Бакалов

visibility 2405

/ брой: 217

Викане срещу празна обществена сграда

visibility 2132

/ брой: 217

Имаш ли спестени пари да ми услужиш?

автор:Аида Ованес

visibility 2354

/ брой: 217

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ