11 Юли 2025петък21:21 ч.

БСП иска Борисов да обясни в НС провала на тол системата

Социалистите очакват яснота по правилата за превозвачите, както и отговорност за винетките

/ брой: 39

автор:Павлета Давидова

visibility 1129

Искане премиерът Бойко Борисов да дойде днес в Народното събрание е депозирала ПГ на "БСП за България", обяви Корнелия Нинова. Той трябва да обясни за хаоса, свързан с въвеждането на тол системата. Председателят на БСП обяви, че от ГЕРБ са отговорили, като са внесли искане за поредно изслушване на регионалния министър Петя Аврамова. "Призоваваме премиера да не се крие, да не се страхува, да не ни праща г-жа Аврамова, а да се яви. Молим го, не го призоваваме, защото той се сърди иначе. Най-възпитано, културно и най-почтително го молим да уважи парламента и да дойде и да ни разясни ситуацията с тол системата", заяви Георги Свиленски. Нинова уточни, че Аврамова вече е била в НС, но не е дала нужните отговори. Според Свиленски министърката е встрани от проблема, тъй като по указание на Борисов отговорник за тол системата е зам.-министърът на МРРБ Николай Нанков.

От Борисов се очаква да отговори кога, как и за каква сума превозвачите ще могат да закупят бордови устройства, как ще функционира системата и др. Освен това трябва да обясни превръщането на граждани и администрация в закононарушители заради неотмененото решение на Министерския съвет за пътищата, подлежащи на пътни такси.

Свиленски посочи, че скъпата 200 млн. лв. тол система е избрана с аргумента, че така ще бъдат наблюдавани или таксувани 85% от пътната инфраструктура в България, или общо 20 000 км. Той припомни възраженията на БСП и предложенията им таксуването да е само за магистрали и I клас пътища. Вместо предвидените 20 хил. км сега ще се плаща за 2800 км, които може би ще се свият още след споразумения между АПИ и общините. Стана ясно, че властта няма как да събере първоначално планираните 1,4 млрд. лв. Въпреки това тол управлението е назначило 1200 контрольори, но по разчети за 10 пъти повече пътища, рамките за наблюдение, които са из цялата страна, също са разположени според първоначалните големи сметки.

"Поредният старт на тол системата отново се срутва. Държавата се дистанцира доста безотговорно от това, което трябва да върши, и от това, което трябва да предоставя на превозвачите. Създаде се среда на монопол и безконтролност по отношение на така наречените национални доставчици на услуги, които имат договори с пътната агенция", обобщи Манол Генов. Той посочи, че те искат превозвачите да сключват с тях договори за 2 или 10 години. Освен това депозитната такса за бордови устройства се движи в различни цени, някои дори искат банкови гаранции, за да ги предоставят. Социалистът отбеляза, че възниква въпросът кой държи контрола и кой събира таксите.

Нинова отново подчерта, че тол системата е поредният провал на правителството на Борисов. Тя припомни, че МС е приел решението, с което се определят пътищата с винетки, а година и половина граждани и държавни структури са били принуждавани да нарушават закона заради неизпълненото обещание на премиера да отмени таксите. Димитър Данчев цитира и въпроси до АПИ, на които агенцията лъжливо отговаря, че с общините са се договорили за винетките.

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 390

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 397

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 391

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 126

Накратко

автор:Дума

visibility 394

/ брой: 126

Тупик

visibility 333

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 371

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 373

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 368

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ