14 Юни 2021понеделник21:43 ч.

Здраве

Да ринеш сняг не е проста работа

/ брой: 232

автор:Дума

visibility 1144

ЧПС! (Честит първи сняг!) А това означава почистване около жилището (къщата, блока) или магазинчето (ако не е в списъка на принудително спрените бизнеси). В крайна сметка, да ринеш сняг има немалко положителни страни - гимнастика, чист въздух, изгаряне на калории. Например, ако човек, който тежи 60 кг и рине сняг 1 час, изгаря 354 калории, а това е повече от косене на трева, енергична домакинска работа, свирене на музикален инструмент или каране на мотор. 90-килограмов човек при същата дейност гори 558 калории (толкова има в 100 бекон). Струва си, нали?

Стига, примамени от положителната страна, да не забравим нещо важно: използването на грешна техника при боравене с лопата е сигурен начин за нараняване на гърба плюс много болка и страдание, както и ангажиране на лекари травматолози. Най-добрият начин да избегнете нараняване от лопата е да се подготвите рано, препоръчват от Specht.

Ако прогнозите са за снеговалеж, помислете за осоляване на алеята или тротоара, преди да започне. Това може да улесни работата ви с лопатата и да предотврати образуването на лед. Така вероятността да се подхлъзнете е минимална. След като снегът започне, има още дребни хитринки, които е добре да се приложат. Специалистите по въпроса са категорични: да не извивате гърба си, за да се наведете. Поддържането на гърба изправен или неутрален може да предотврати много наранявания и болки. За да загребете снега, останете в неутрално положение на лумбалната област.

Задължително е да не огъвате гърба си, докато повдигате лопатата, пълна с мокър сняг. Огъването му натоварва мускулите на гърба по начини, по които не е свикнал да се справя. "Разходете" снега до мястото, където искате да го поставите, но не извивайте тялото си и не мятайте снега. Усукването може да окаже натиск върху тези мускули по начини, с които те не са предназначени да се справят. Това е свързано и със стабилността - с усукването и изместването на теглото ви, докато хвърляте снега, може лесно да загубите опора и да паднете.

Правете чести почивки. Загребвайте по-малко сняг - по-леките тежести и повечето повторения отнемат повече време, но определено има по-малък риск от нараняване. 

Не се навеждайте назад, докато загребвате сняг, тъй като това може да доведе до нараняване. 

Винаги сгъвайте колене и клякайте, но не се навеждайте в гърба. Краката ви са изградени така, че да са най-силната част от тялото. Следователно използването на ръцете за повдигане на снега ще ви нарани, докато повдигането на свитите крака само ще ви умори! 

И не на последно място - не забравяйте да пиете много вода или чай преди, по време и след тази "гимнастика" с лопата. Дишането на студен въздух обезводнява тялото.

Не пийте алкохол преди или непосредствено след риненето на сняг. Алкохолът може да увеличи усещането за топлина и може да накара човек да подцени допълнителното напрежение, на което тялото му е подложено на студа.

Стачка спира морския транспорт в Гърция

автор:Дума

visibility 113

Англия отлага отпадането на ковид мерките

автор:Дума

visibility 242

Израел има нов премиер

автор:Дума

visibility 372

Датата

автор:Дума

visibility 85

/ брой: 112

"А" добре! Чакаме "Б"

автор:Велиана Христова

visibility 487

/ брой: 111

Преди 98 години убиха Александър Стамболийски

visibility 328

/ брой: 111

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ