20 Ноември 2025четвъртък16:23 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Дано има поука

/ брой: 54

автор:Мая Йовановска

visibility 2873

Кризата заради разпостранението на коронавируса постави пред правителствата планини от предизвикателства. Така сега наричат проблемите. У нас конкретно се оказа, че някои позабравени, дори напълно зачеркнати изисквания и разпоредби, отново (най-неочаквано за властта) дойдоха на дневен ред. Като например необходимостта от спешно приемане на регулации, свързани със спекулата, която се вихри безогледно.

През последните дни на европейско ниво усилено се обсъжда, че товарният железопътен транспорт е единственият, който може да гарантира на държавите непрекъсваеми доставки на суровини за индустрията, на храни и лекарства и на други стоки от първа необходимост за гражданите по време на извънредните мерки за ограничаване на пандемията от COVID-19. Това е логично. Пък и жп транспротът навсякъде е част от националната сигурност. Има и предложение по този въпрос и вероятно предстои решение на Европейската комисия.

Какво обаче е положението у нас? Конкретно товарните железопътни превози са само около 6% от всичките. Къде са т.нар. ро-ла превози на БДЖ, при които камионът или ремаркето се качват на специален влак, който да ги транспортира по-нататък? В България има безпрецедентен недостиг на локомотиви и вагони. Проблем, наболял съществено през последните години. При едно европейско решение за увеличаване на товарите по железницата това означава, че ще се наложи от пътническите към товарните превози да се пренасочва подвижен състав. Така или иначе, в момента пътническите влакове се движат почти празни. Ще ни е необходима сериозна мобилизация. Но първо държавата трябва да определи приоритетите и да вземе необходими решения. И то много бързо. 

Вярно е, че тази криза завари всяка страна малко или повече неподготвена. Дано нашите управници успеят да се справят. Дано на властта й дойде акълът, за да извлече тя верните поуки. Те ще са ни необходими за в бъдеще.

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 577

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 502

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 526

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 559

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 589

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 554

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 586

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 569

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ