19 Април 2024петък12:06 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Държавата ще разширява тол системата

Още пътни артерии ще бъдат включени в обхвата й, който бе драстично намален

/ брой: 101

автор:Дума

visibility 1224

След многократните отстъпки, които направи на транспортния бранш за тол системата, включително и за нейния обхват, сега държавата не е доволна от приходите в хазната и смята да преговаря с бизнеса за добавянето на още пътища към нея. Това стана ясно от думите на регионалния министър Петя Аврамова. Тол системата влезе в сила на 1 март при редица отстъпки към превозвачите. Най-ярко на очи се набива именно драстично намаленият обхват - от около 20 000 км републиканска пътна мрежа тол такса се плаща за едва 3115 км пътища (803 км автомагистрали и 2312 км първокласни пътища). Тежкотоварните превози обаче използват и второкласни, и третокласни пътища, каза Аврамова. Тя даде пример със силно натоварения Проход на републиката, който е второкласен и на практика за него не се плаща тол такса. "Ако погледнем схемата на България, ще видим, че голяма част от второкласните пътища са основни пътни артерии, по които се придвижва трафикът, а те са всъщност извадени от обхвата на тол системата по настояване на транспортния бранш", обясни тя.

Макар ограниченията вследствие на коронавирусната пандемия да са попречили на предвидения анализ на тол системата, Аврамова коментира, че приходите от нея от 1 март насам все пак са "в порядък, който по никакъв начин не ни дава увереност и сигурност, че можем с тези средства да рехабилитираме всички пътища, както и да изграждаме нови". Приходите от пътни такси от началото на годината възлизат на 186 млн. лв., но сумата е общо от винетки и тол такси, стана ясно от думите на Аврамова на заседание на парламентарната регионална комисия. От общата сума обаче 160 млн. лв. са от електронни винетки. Регионалният министър съобщи, че предстои предложение за разширяване на обхвата. Ние ще предложим основни транзитни артерии да бъдат включени в обхвата на тол системата, каза Аврамова. 

На въпрос за удължаване на срока на валидност на винетките проф. Олег Асенов, член на управата на АПИ, отбеляза, че те се плащат за време, а не за изминато разстояние, и в европейската практика няма въведен компенсаторен механизъм. Той допълни, че по време на извънредното положение е имало промяна в модела на продажба на винетки - потребителите са предпочитали тези с по-кратък срок, като след отмяната му се е увеличила продажбата на дългосрочните винетки.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 57

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 62

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 70

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 65

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ