20 Април 2024събота12:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дайте ги насам!

/ брой: 299

автор:Наталия Гергова

visibility 2030

Сред обществените поръчки за вратовръзки, шалчета и чадъри, обявени от кабинета току преди Коледа, буквално боде очите една много, ама много фрапантна - каква е цената на единица път (1 час) при бизнес и лични пътувания с градски и междуградски превоз? Ей такова любопитство е обзело правителството. И чувството е толкова силно, че чак искат чрез национално проучване да се определи цената на времето! Условието е то да се направи от социологическа агенция, която ще получи 78 хил. лева за услугата.
Дайте ги насам тия 78 хил. лева! Макар че и без пари ще ви кажем, че такова понятие като "цена на времето" няма. Просто времето влиза в цената. Ако става въпрос за икономика, разбира се. Предугаждаме, че все пак иде реч за икономика, тъй като се споменават големи инфраструктурни проекти. Което означава, че искат да дадат парите не на когото трябва. Това не е работа за социолози.
Но и без пари ще кажем, че всичко е временно. Обаче това в конкретния случай могат да го обяснят не социолозите, а икономистите. Положителният ефект от нова магистрала е временен за икономиката. В началото стоки и товари пристигат от точка А до точка В вместо за 7 за 6 часа - с 1 час по-бързо. След година обаче, те вече просто пристигат за 6 часа.
Иначе и без каквото и да било проучване можем да кажем, че цената на 1 час път с градския транспорт в София например варира в широки граници. И за бизнес, и за личните пътувания. Ако стигаш от точка А до точка В за 1 час с едно превозно средство, цената е 1 лев. Ако сменяш превоза, цената е 2 лева. Ако изминаваш разстоянието за 1 час пеша - 0 лева. Всичко е просто и ясно и без да се хвърлят 78 хил. лева на вятъра.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ